نسخه چاپی

جان كری نسبت به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه هشدار داد

وزیر خارجه آمریكا روز گذشته ضمن متهم كردن روسیه به سازماندهی حملات اخیر به نهادهای دولتی در شرق اوكراین، مسكو را به اعمال تحریم های بیشتر تهدید كرد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از روزنامه لوس آنجس تایمز، جان کری مدعی شد، روسیه حملات اخیر مخالفان و معترضان به دفاتر و نهادهای دولتی در شرق اوکراین را سازماندهی کرده است و اگر مسکو گام هایی برای کاهش تنش ها برندارد با تحریم های جدید اقتصادی روبرو خواهد شد.
بر اساس این گزارش وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد،جان کری عصر روز گذشته در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نگرانی خود را از حملات اخیر شبه نظامیان مسلح به نهادهای دولتی در شرق اوکراین اعلام کرده است، این حملات شبیه اتفاقاتی است که پیش از این در شبه جزیره کریمه به وقوع پیوسته است.
کری بر این باور است که روسیه عامل اصلی این حملات بوده است. وی گفت، شبه نظامیان با سلاح های ویژه و مخصوص روسی مسلح شده اند و یونیفورم ها و لباس هایی بر تن داشتند که شبیه لباس های نیروهای روسی بود که شبه جزیره کریمه را تصرف کردند. روسیه ماه گذشته رسما کریمه را به خاک خود ملحق کرده است.
وزارت خارجه آمریکا افزود، جان کری این مساله را روشن کرده است که اگر روسیه گام هایی برای تنش زدایی در شرق اوکراین برندارد و نیروهای نظامی خود را از مرزهای اوکراین به عقب برنگرداند، با تبعات منفی بیشتری روبرو خواهد شد.
شبه نظامیان مسلح به اداره پلیس در شهر دونتسک در شرق اوکراین حمله کرده اند و یک مقر دیگر پلیس در اسلاویانسک را تصرف کرده اند. آمریکا پیش از این تحریم های سیاسی و اقتصادی را ضد مقام های روسی و یک بانک این کشور اعمال کرده است. دولت اوباما همچنین مسکو را به اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری تهدید کرده است.دولت روسیه از مقام های جدید اوکراین خواسته است تا به مناطق شرقی این کشور قدرت بیشتری بدهد. روسیه مقام های جدید اوکراین را به رسمیت نمی شناسد و بر این باور است که این دولت با زور و کودتا به قدرت رسیده است.

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...