نسخه چاپی

نشانه حقانیت ایران در تغیر محل سازمان ملل چیست؟

عکس خبري -نشانه حقانيت ايران در تغير محل سازمان ملل چيست؟

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: اعلام صدور نكردن ویزا برای ˈحمید ابوطالبیˈ خط بطلانی بر حقوق بین المللی توسط امریكا است.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری ایرنا، اسماعیل کوثری اظهار داشت: ممانعت از ورود این دیپلمات به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک نشانه حقانیت درخواست ایران در تغییر محل سازمان ملل است.
عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی پیشنهاد شد که مقر دائمی سازمان ملل از کشور آمریکا انتقال پیدا کند بدلیل همین مشکلات بود که بعضا برای بعضی کشورها به وجود می آورند.
کوثری تصریح کرد: این که مقر سازمان ملل در کشور آمریکا است دلیل نمی شود که آنها برای ورود و تغییر سفیر یک کشور این چنین عمل کنند در حالی که دیگر کشورها در خصوص سفرای خود این چنین عمل نمی کنند و ابوطالبی نیز برای ورود به کشورهای اروپایی برای سفارت مشکلی نداشته است.
وی تاکید کرد: ابوطالبی پیش از این سفیر ایران در ایتالیا، بلژیک و استرالیا بوده و از اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی و اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فعالیت های دیپلماتیک خود را آغاز کرده است.
عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی تصریح کرد: دولت بایستی از حقوق بین المللی خود دفاع و با تمام توان در پیگیری حق طبیعی خود در خصوص حمید ابوطالبی سفیر جدید ایران در سازمان ملل وارد عمل شود.
کوثری گفت: وزارت خارجه می تواند با طرح شکایت از طریق مبادی حقوقی و دیپلماسی از حقوق خود دفاع کند.
وی افزود: هرچه می گذرد دست جنایتکار و دشمنی ایالات متحده امریکا با ملت ایران آشکار تر و برای همه عیان می شود.
سازمان ملل متحد در ۱۹۴۵ میلادی تاسیس و جایگزین جامعه ملل شد. این سازمان توسط ۵۱ کشور تاسیس و در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۱۹۳ کشور عضو داشته است.

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...