نسخه چاپی

صاحب منصبان به بلوغ فكری مردم تكیه كنند

عکس خبري -صاحب منصبان به بلوغ فکري مردم تکيه کنند

نماینده مردم اردبیل،‌نیر،‌نمین و سرعین در مجلس در یادداشتی نوشت:آیا فراكسیون سیاسی رهروان ولایت، برای همراهی دولت كافی است؟

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری مجلس، متن یادداشت پیرموذن به شرح زیر است.
به دنبال حضور پرشکوه مردم در صحنه انتخابات ریاست جمهوری سال که نتیجه‌ای جز تحکیم پایه‌های اعتدال و عقلانیت در امورات کشور براساس موازین قانونی در چارچوب قانون اساسی نداشت، مردم امیدوار ایران انتظار دارند رئیس جمهور و نمایندگان مجلس، که هر دو تبلور اراده ملت است با همدلی و همکاری بیشتر، موقعیت محیطی، اجتماعی و سیاسی بهتری را برای آنان فراهم کنند، از تخریب همدیگر مسئولان بجد پرهیز نموده و از هرگونه رفتار فراقانونی و نیز اظهارات و عملی افراط گونه تخریب گرانه اختلاف افکن، از جانب عده قلیلی از نمایندگان، که گویی قصد انتقام از ملت و تلخ کردن کام ملت را دارند، اجتناب به عمل آید.
نمایندگان مردم نبایستی کاری کنند که ملت به این باور برسند که رای و نظر آنان در اعمال حاکمیت نافذ نیست و صدای آنان در مجلس شنیده نمی‌شود اعلام وصول تکان دهنده یکهزار و سیصد سوال نمایندگان محدود از وزرای کابینه یازدهم توسط هیات رئیسه مجلس، آنهم غالباً به خاطر عملکرد وزرای دولت دهم نه عملکرد دولت جدید، به خاطر اظهارات وزرا نه به جهت وظایف وزرا، به جد نگران کننده، زیانبار بوده و جای سوال در افکار عمومی را رقم زده و شکاف دو قوه مقننه و اجرایی را دامن خواهد زد.
قاطبه نمایندگان مجلس خرسندند از اینکه نماینده ملت حماسه ساز سیاسی هستند که در اوج نیازها و فشارهای اجتماعی و اقتصادی، با نه گفتن به یارانه، عزت نفس را فرو نمی‌گذارند و اندیشه خود را بازیچه نیازهایشان نمی‌کنند و این بلوغ فکری و اجتماعی مردم را سرمایه ای عظیم می‌دانند که عموم صاحب منصبان نظام باید برای ساختن این دیار به آن تکیه کنند.
اکثریت نمایندگان مجلس، به عنوان امنا و وکلای مردم اهتمام مجدانه به عمل می‌آورند جهت تحقق اهداف عالیه نظام، برنامه‌های رئیس جمهور و مطالبات اولویت دارد اساسی ملت و اجرای مفاد قانون اساسی با تعامل سازنده با دولت مقتدر، مجلسی مردمی و پرسشگر و دولت خدمتگزار و پاسخگو را با بها دادن به انذار‌های رهبری فراهم آورند.
نحوه برخورد مجلس به طور عام و فراکسیون رهروان ولایت به طور خاص در مدیریت سوالات گروه اقلیت مجلس آزمونی بزرگ و تعیین کننده برای آنان است.
پر واضح است دستیابی به انسجام داخلی و نزدیکی دو قوای اجرایی و تقنینی، وحدت و وفاق ملی و پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور جز از طریق پرهیز از افراطی گریهای تخریبی و اختلافات زیانبار جناحی و باندی و پایبندی صادقانه به قانون اساسی و تلاش مستمر همگان برای اجرای تمام و کمال آن بعنوان میثاق‌ ملی و محور اتحاد و همبستگی و فصل الخطاب همه اختلاف نظرها و سلیقه ها در سیاستگذاری‌ها ، برنامه‌ریزی ها و اداره امور کشور میسر نیست.
در این میان، نقش آفرینی فراکسیون تاثیرگذار معتدل سیاسی رهروان مجلس نهم که اعضای آن ترکیبی از صاحبان همه گرایشات فکری اصولگرایان معتدل، اصلاح طلبان و نمایندگان مستقل می‌باشند فوق العاده ضروری و تعیین کننده است. اعضای این فراکسیون بایستی با فاصله گیری از افراطیون تخریب گر دولت، پی در پی با اعلام موضع مناسب و به هنگام و اهتمام جمعی در صحنه مجلس به یاری وزرا و دولت بشتابند و به خواست های به حق، اولویت های جامعه، تذکرات رهبری بها داده و با همکاری صمیمانه دولت با بهره گیری از فرهنگ غنی و مشارکت ملی‌، تحقق حماسه اقتصادی و تعامل کامل سازنده عزت خواه با دنیا و در نهایت تعالی ایرانیان و ترقی پرشتاب ایران را رقم زنند.
مجلس شورای اسلامی مرکز اعلای حاکمیت ملی است و نمایندگان بایستی منافع ملی را بر منافع گروه ، دسته و باند مطلق گرای خود مقدم داشته و با تندرویهای تخریبی و برتری جویی و برچسب و انگ زدنها به سایرین ، ‌آبروی مجلس را در معرض خطر قرار ندهند.
نمایندگان مجلس به طور عام و اعضای فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم طبق سوگند خود موظف به پاسداری از حقوق ملت هستند، فلذا باید در حفظ حقوق همه شهروندان ملزم و مصمم باشند و با بها دادن به پیام انتخاب بزرگ و خواست به حق اکثریت مردم، از اختیارات قانونی خود نهایت استفاده را به عمل آ‌ورند تا حتی در مخیله احدی از نمایندگان ضرورت تشکیل فراکسیون جدید همراه دولت نیز نگذرد

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...