نسخه چاپی

آمریكا خطاب به تركیه:نگران بابك زنجانی نباشید!

در حالی كه بابك زنجانی هنوز تحت بازداشت و بازجویی به دلیل اتهامات وارده در خصوص عدم پرداخت پول نفت صادراتی ایران است؛ مقامات تركیه به شدت نگران این موضوع هستند كه اظهارات احتمالی این شخص منجر به آن شود كه پای تركیه به مسایل دور زدن تحریم ها توسط بابك زنجانی باز شود!

آمریکا خطاب به ترکیه: نگران بابک زنجانی نباشید!در حالی که بابک زنجانی هنوز تحت بازداشت و بازجویی به دلیل اتهامات وارده در خصوص عدم پرداخت پول نفت صادراتی ایران است؛ مقامات ترکیه به شدت نگران این موضوع هستند که اظهارات احتمالی این شخص منجر به آن شود که پای ترکیه به مسایل دور زدن تحریم ها توسط بابک زنجانی باز شود!

به گزارش «تابناک» در همین رابطه روزنامه «حریت» در مطلبی و به نقل از یکی از مقامات ارشد ترکیه که نخواسته نامش فاش شود؛ عنوان کرده است که جای هیچ نگرانی بابت موضوع و پرونده بابک زنجانی که از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا به دلیل همکاری با دولت ایران در راستای دور زدن تحریم ها وارد لیست سیاه شده است؛ وجود ندارد.

این مقام ارشد ترک اشاره کرده است که مقامات آمریکایی به ترکیه اطمینان خاطر داده‌اند که جای هیچ نگرانی در خصوص اظهارات احتمالی که زنجانی در دادگاه خواهد داشت و احتمالاً پای ترکیه را نیز به میان خواهد کشید وجود ندارد.

نشریه حریت همچنین اشاره کرده است که افکار عمومی ترکیه از چندی پیش با نام بابک زنجانی و همکار وی یعنی رضا ضراب شنا شده‌اند که در جریان فساد اقتصادی اخیر در ترکیه متهم به رشوه دادن به برخی وزرای کابینه در راستای پوشش قراردادی میان ایران و ترکیه بوده است که از بابت آن صادرات نفت ایران به ترکیه؛ منجر به دریافت وجه نقدی میشده که سپس در یکی از بانکهای ترک تبدیل به طلا شده و از مسیر دبی روانه ایران شده است.

بر هیمن اساس اکنون شایعاتی در بین افکار عمومی و مقامات ترک وجود دارد که بر اساس آن بابک زنجانی در اظهارات خود در دادگاه قراردادهای خود را با برخی از مقامات و نهادهای ترکیه افشا خواهد کرد و در نتیجه این امر منجر به آن می‌شود که نام ترکیه به عنوان کشوری که به تحریم های ایران پایبند نبوده است؛ افشا شود.

این مقام ارشد ترک؛ در پاسخ به این سؤال که آیا هیچ نگرانی از بابت ایجاد مشکل برای ترکیه در صورت افشاگری بابک زنجانی وجود دارد یا خیر؛ گفته است: هیچ نگرانی وجود ندارد و مقامات آمریکایی اظهار کرده‌اند که این پرونده هیچ گزاره ای را که منجر به بدنامی ترکیه شود در بر ندارد.

این مقام ترک اشاره کرده است که موضوع پرونده بابک زنجانی یک موضوع مربوط به امور داخلی ایران است و بیش از همه تسویه حساب حسن روحانی با محمود احمدی نژاد است زیرا پولی که اکنون دولت فعلی به دنبال آن است به نظر میرسد که در داخل خاک ایران ناپدید شده است.

۱۳۹۳/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...