نسخه چاپی

راه اندازی خط مستقیم كشتیرانی بندرعباس به دالیان چین

مدیرعامل شركت حمل كانتینری كشتیرانی از راه‌اندازی خط مستقیم كشتیرانی برای حمل مستقیم كالا بین بندرعباس ایران و بندر دالیان چین خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مانا، حمزه کشاورز با اشاره به این‌که برای ارائه خدمات بهتر و ایجاد مزیت رقابتی برای صاحبان کالا این خط کشتیرانی به بنادر بنادر دالیان و لیان یونگانگ چین افتتاح شد، افزود: بندر دالیان که در شمال چین واقع شده است پیش از این به عنوان یک بندر ترانشیپی (فیدر) برای محمولات ایرانی شناخته می‌شد که با این اقدام شرکت حمل کانتینری کشتیرانی،امکان استفاده از این بندر به‌عنوان بندر اصلی فراهم شد.

وی به مزیت افتتاح این خط در ارائه خدمات سریعتر و کاهش هزینه حمل محمولات برای صاحبان کالا اشاره کرد و افزود: پیش از این محمولات کانتینری کشتیرانی در بندر شانگهای چین تخلیه و به صورت محمولات فیدری به بندر دالیان ترانشیپ می شد که حتی خطوط خارجی مجددا در دبی ترانشیپ می کردند و این امر موجب اضافه شدن زمان ترانزیت ، خواب سرمایه برای صاحبان کالاو افزایش هزینه حمل فیدر به محمولات می شد که با افتتاح این خط از این پس حمل مستقیم محمولات کانتینری به بنادر دالیان و لیان یونگانگ و بالعکس در زمان کوتاهتری انجام می گیرد.

مدیرعامل شرکت حمل کانتینری کشتیرانی هدف از برقراری این فعالیت را امکان خدمات رسانی مطلوب تر به صاحبان کالا ذکر کرد و افزود : کاهش زمان ترانزیت، حذف عملیات فیدر و ترانشیپی ، تقابل هزینه ها و امکان ارائه نرخ پایین تر ، پذیرش مستقیم کالا از گمرک دالیان و ترغیب صاحبان کالا در بنادر خشک داخلی جهت حمل کالا با خط کانتینری ملی از جمله مزایای افتتاح این خط است.

کشاورز اظهار کرد: در اولین سفر انجام شده به این بندر ،تعداد ۸۰۰ TEU محمولات کانتینری تخلیه و ۳۹۵ TEU بارگیری شد که انتظار داریم با امکانات فراهم شده ، شاهد استقبال روزافزون صاحبان کالا و افزایش مراودات در این مسیر باشیم.

وی با اشاره به افزایش حمل محمولات کانتینری به این بندر پیش‌بینی کرد تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی، میزان حمل محمولات کانتینر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ TEU کانتینر در هر ماه افزایش یابد.

۱۳۹۳/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...