نسخه چاپی

به منظور آمادگی‌ برای مقابله با تهدیدات احتمالی انجام شد

تمرین نظامی روسیه در خاك تاجیكستان

نیروهای پایگاه نظامی ۲۰۱ روسیه در تاجیكستان تمریناتی‌ را در چارچوب طرح آموزشی عملیات خنثی كردن حمله تروریستی در مناطق كوهستانی انجام دادند.

به گزارش نما به نقل از فارس، دفتر مطبوعاتی حوزه نظامی مرکز روسیه که پایگاه 201 نیز زیر نظر آن مدیریت می‌شود در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای پایگاه نظامی 201 روسیه در تاجیکستان تمریناتی‌ را در چارچوب طرح آموزشی عملیات خنثی کردن حمله تروریستی در مناطق کوهستانی انجام دادند.

این منبع در ادامه افزود: تمرین جستجو و نابودی گروه‌های خرابکار و تروریستی در منطقه کوهپایه‌ای هدف از این برنامه بود.

به گفته این منبع، تمرینات به مدت 3 روز و به طور همزمان در میدان‌های آموزش نظامی «لاهور»، «سمبله» و «مامریک» در 50 و 90 کیلومتری حومه شهر دوشنبه در جنوب تاجیکستان انجام شد.

کارشناسان برگزاری این تمرینات‌ را بخشی از برنامه آمادگی نظامی پرسنل پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان برای مرحله خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی مبارزه با تروریسم از افغانستان در سال 2014 می‌دانند.

به گفته این کارشناسان، روسیه به عنوان یک عضو کلیدی سازمان امنیت جمعی که مرز تاجیکستان با افغانستان را به عنوان مرز جنوبی جامعه کشورهای همسود می‌شناسد، نقش اصلی در تأمین و حفظ ثبات در این منطقه‌ را پس از خروج نیروهای نظامی غرب خواهد داشت.

آنان می‌گویند: با توجه به وقایع اوکراین که تهدیدی برای ثبات در محدوده جامعه همسود ایجاد کرده‌ این احتمال نیز وجود دارد که پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان، غرب طرح‌هایی برای برهم زدن وضعیت در کشورهای آسیای مرکزی‌ را به مورد اجرا خواهد گذاشت.

این کارشناسان معتقدند: در صورت به اجرا درآمدن چنین طرحی، تاجیکستان که با مرز 1400 کیلومتری از نزدیک‌ترین همسایگان افغانستان است در محور این وقایع قرار خواهد گرفت.

۱۳۹۳/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...