نسخه چاپی

چگونه با كمردرد مقابله كنیم؟

هرچند بسیاری از مردم اغلب با عارضه كمردرد دست به گریبان هستند اما در عین حال شیوه‌های متعددی برای پیشگیری از بروز این مشكل وجود دارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به گفته پزشکان، عادات صحیح از جمله عدم استعمال سیگار همراه با کنترل وزن از طریق تغذیه مناسب و ورزش کردن، حفظ استحکام، انعطاف پذیری، تعادل و وضعیت بدن به افزایش قدرت بدن و کمک به سلامت کمر موثر است.

پزشکان معتقدند تمام این فاکتورها به حفظ سلامت کمر کمک می‌کیند و استخوان‌ها و عضلات و اسکلت‌بندی بدن را قدرتمند نگه می‌دارند. همچنین به گفته پزشکان برای حفظ وضعیت بدن به هنگام نشستن در حالت مناسب باید شانه‌ها را به سمت عقب نگه داشت از قوز کردن و نشستن ثابت بیش از 30 دقیقه خودداری کرد.

علاوه بر این لازم است در زمان نشستن یا خوابیدن کمر را در وضعیت صحیح قرار داد و لازم است در زمان نشستن زانوها به آرامی خم شود و بالاتر از باسن قرار گیرد. همچنین در زمان خوابیدن در صورت لزوم باید از بالش استفاده شده تا گودی کمر در وضعیت صحیح قرار گیرد. پزشکان همچنین توصیه می‌کنند که با انجام فعالیت‌های ورزشی مناسب، کمر خود را منعطف نگه دارید. آنها معتقدند پیاده‌روی شیوه مناسبی برای حفظ سلامت کمر است.

به نقل از هلث دی نیوز، به گفته پزشکان لازم است افراد هنگام کمردرد از فعالیت سنگین خودداری و استراحت کرده و با پزشک مشورت نمایند. نادیده گرفتن عارضه کمردرد می‌تواند مشکلات جدی برای فرد به همراه داشته باشد.

۱۳۹۳/۱/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...