نسخه چاپی

دولت اقتصاد مقاومتی را سرلوحه كار خود قرار دهد

عکس خبري -دولت  اقتصاد مقاومتي را سرلوحه کار خود قرار دهد

رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مردم زمانی در اقتصاد كشور مشاركت می‌كنند كه بدانند هدف از اقتصاد پویا، عدالت است و نه اقتصاد لیبرالی، لذا باید این مورد نیز مد نظر قرار گیرد.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری تسنیم، ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان پس از توضیحات علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره برنامه‌های این وزارتخانه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: دشمن پس از پیروزی انقلاب، جنگ با نظام را با هدف براندازی جمهوری اسلامی آغاز کرد که همین جنگ فرصت مغتنمی برای خودکفایی کشور تبدیل شد و در مقایسه با 35 سال گذشته امروز با مقاومت توانسته‌ایم اقتدار خود را حفظ کنیم.
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم اقتصاد ایران را مقاومتی کنیم، بی‌شک راه آن خروج از اقتصاد نفتی و تک‌محصولی است. اقتصاد مقاومتی نقشه راه مبارکی است که استقلال، رفاه و خوشبختی ملت ایران را می‌توان در آن جست‌وجو کرد.
فتحی‌پور خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر به جای اینکه درآمدها را افزایش و هزینه‌ها را کاهش دهیم، درآمدها را کاهش و هزینه‌ها را افزایش داده‌ایم. در صورتی که ما مجبور هستیم به سمت کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها برویم. پس باید هدفگذاری صحیحی در اقتصاد انجام شود.
وی تصریح کرد: مردم زمانی در اقتصاد کشور مشارکت می‌کنند که بدانند هدف از اقتصاد پویا، عدالت است و نه اقتصاد لیبرالی، لذا باید این مورد نیز مد نظر قرار گیرد.
فتحی‌پور اولین ضرورت مصون نگه داشتن اقتصاد کشور را متنوع کردن درآمدها و حذف درآمدهای نفتی از سبد درآمدی دانست و گفت: در سال‌های اخیر دشمنان سعی می‌کنند از تحریم اقتصادی به عنوان یک اهرم فشار استفاده کنند و دشمنان به دنبال این هستند که با این تحریم‌ها به زعم خود میان مردم و حکومت فاصله بیندازند لذا بر دولت واجب است که اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهد.
وی در ادامه به راهکارهایی که دولت می‌تواند در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی اجرا کند اشاره کرد و گفت: اصلاح الگوی مصرف، مکانیزه کردن و ایجاد ارزش افزوده بالاتر در محصولات کشاورزی، افزایش درآمدهای مالیاتی، سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و توریسم، استخراج معادن و جلوگیری از خام‌فروشی آنها، استفاده از ظرفیت ترانزیتی فوق‌العاده کشور، سرمایه‌گذاری در بخش انرژی، سرمایه‌گذاری بر اقتصاد دانش‌بنیان از راهکارهای اقتصاد مقاومتی است و باید توجه داشته باشیم که اگر می‌خواهیم یک اقتصاد رشد‌محور و پایدار داشته باشیم باید به سمت پژوهش برویم.
فتحی‌پور خاطر نشان کرد: اجرای اصل 44، کاهش حجم دولت و چابک‌سازی آن، افزایش راندمان و بهره‌وری، کنترل نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید، تشویق سرمایه‌گذاری، ایجاد واحدهای تولیدی و خارج کردن اقتصاد کشور از رکود از دیگر اقداماتی است که دولت می‌تواند انجام دهد و باید در نظر داشت با نرخ سودی که بانک‌ها در حال حاضر دریافت می‌کنند، هیچ کار تولیدی توجیه اقتصادی نخواهد داشت.
وی در پایان سخنان خود در هشداری به وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: آقای وزیر، بازار سرمایه و شاخص بورس، دماسنج شاخص اقتصاد کشور است و ما پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انتظار داشتیم بازار سرمایه با رشد مواجه شود که در حال حاضر رکوردزنی در افت شاخص هستیم و شاخص بورس کاهش داشته است و دشمنان نیز این مسئله را به عنوان عدم توفیق سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم عنوان می‌کنند که باید برای آن فکری کرد.

۱۳۹۳/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...