نسخه چاپی

فتح‌الله‌زاده: كی‌روش مودب باشد و روی اعصاب ما راه نرود

مدیرعامل باشگاه استقلال با انتقاد از سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت كه او باید رفتارش را مودبانه كند. او در عین حال تاكید كرد كه توهینی به كی‌روش نكرده است.

به گزارش نما، علی فتح‌الله‌‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم، درباره صحبت‌های کارلوس کی‌روش علیه‌اش، حضور ملی‌پوشان در عربستان، اظهارات هادی آیت‌اللهی و ... صحبت‌های زیر را مطرح کرد:

* تسنیم: کارلوس کی‌روش پیش از ترک ایران برای اردوی آفریقای جنوبی گفته بزرگی باشگاه استقلال دلیلی نمی‌شود که فتح‌الله‌زاده خودش را بزرگ بداند و به من توهین کند.

به کی‌روش می‌گویم فکر نکند چون سرمربی تیم ملی است می‌تواند به جایگاه مدیرعامل باشگاه ۳۰ میلیونی استقلال که بخش عمده‌ای از موفقیت‌های تیم ملی مدیون آن است، توهین کند. به کی‌روش پیشنهاد می‌کنم یک مترجم خوب برای خودش بگیرد. او به من نشان دهد که در کجا توهین کرده‌ام؟ او در صداوسیما بدترین توهین‌ها را به من کرد و من هم از او شکایت کردم. همانطوری که من از کی‌روش شکایت کرده‌ام، او نیز از من به فیفا شکایت کند تا فیفا بین ما قضاوت کند که چه کسی توهین کرده است.

* تسنیم: در زمینه حضور ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی، مقصر کارلوس کی‌روش یا فدراسیون فوتبال است یا استقلال؟

کسی مقصر نیست. کم تحملی سرمربی تیم ملی عامل این کارها شده است، در صورتی که سرمربی تیم ملی باید بداند که لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال و هوادارانش و یا پرسپولیس و هوادارانش حائز اهمیت هستند. در یک‌سالی که تیم ملی دست کی‌روش است، او هیچ‌کاری نکرده ولی در چند روزی که استقلال درگیر بازی‌های آسیایی است، روی اعصاب ما راه می‌رود. یک هفته دیرتر به اردو می‌رفتند، چه اشکالی داشت؟ اگر اردو یک هفته دیرتر برگزار می‌شد، زمین می‌خوردیم؟ اگر بازی‌های مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا به پایان برسد، تیم ملی حدود ۵۰ روز فرصت برای آماده‌سازی دارد. بروید از کارشناسان فوتبال بپرسید که فرصت که به تیم ملی داده می‌شود، کم است؟

* تسنیم: با توجه به اظهارات‌تان درباره تیم ملی، به کمیته انضباطی احضار شده‌اید. به این کمیته می‌روید که پاسخگو باشید؟

هر زمان که کی‌روش بابت توهین‌هایی که به من کرده، به کمیته انضباطی برود، من هم می‌روم.

* تسنیم: تیم ملی با ۱۱ بازیکن عازم اردوی آفریقای جنوبی شد. احتمال دارد که در صورت شکست استقلال مقابل الشباب عربستان و بازماندن از صعود به دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا، ملی‌پوشان خود را زودتر به تیم ملی تحویل دهید؟

با برخوردهایی که کی‌روش با ما می‌کند، بعید می‌دانم. نمی‌شود که از کسی که به او توهین می‌کنیم، کمک هم بخواهیم. او باید رفتارش را مودبانه کند.

* تسنیم: برسیم به استقلال. وضعیت این تیم و شما برای فصل آینده چه خواهد شد؟

پس از پایان بازی با تراکتورسازی تبریز، هواداران ما در بدترین حالت خودشان بودند و چون می‌دانستم به من توهین می‌کنند، به سمت آنها رفتم تا خودشان را خالی کنند اما باز هم در قبال معرفت آنها سرم را پایین انداخته بودم چون باز هم مرا شرمنده و تشویق‌ کردند. با تشویق آنها بغض کرده بودم و هر لحظه امکان داشت، اشک بریزم. امیدوارم اجازه دهند استقلال به راه خود ادامه دهد و بتواند با موفقیت‌هایی که کسب می‌کند، دل هوادارانش را شاد کند. همه تیم‌ها از دولت پول می‌گیرند، جز استقلال و پرسپولیس. مگر ما بچه ناتنی آنها هستیم؟ چرا بیشتر تیم‌ها باید تمام پول خود را از دولت بگیرند ولی ۵۰ درصد هم به ما ندهند و این همه هم حمله کنند.

* تسنیم: همین هواداران می‌خواهند بدانند شما فصل آینده در استقلال می‌مانید یا نه...

در این ۱۰ سال به عشق آنها نوکری‌شان را کردم و به آن افتخار می‌کنم اما هوادار بداند با دست بسته نمی‌توانم پرواز کنم. اعلام کرده‌ام که یا استقلال را ۵ سال به ما بدون پول دهند و یا شخصی را که انتخاب می‌کنند، به او پول دهند.

* تسنیم: هاشم بیک‌زاده در مصاحبه‌ای گفته خسته شده و شما جواب تلفن او را نمی‌دهید...

پیش از این اعلام کرده بودیم که اگر بازیکنی بی‌ربط مصاحبه کند، ۵ تا ۱۰ میلیون تومان جریمه می‌کنیم. الان هم که دست‌مان بسته است، دنبال این هستم که بازیکنان مصاحبه کنند و ما جریمه کنیم! طبق آیین‌نامه با بیک‌زاده برخورد خواهیم کرد. من منشی بیک‌زاده نیستم که هر زمان اراده کرد، جوابش را بدهم. امسال بالغ بر ۲۰ ملاقات با او داشتم، آیا در دنیا مدیرعامل تیمی با بازیکنش ۲۰ بار ملاقات می‌کند؟ در روزهایی که بازیکنم مشکل خروج از کشور دارد، پول نداریم، به امارات و اهواز سفر چند روزه داشتیم، چند بار باید بیک‌زاده را ببینم؟



* تسنیم: به چه دلیل به عربستان نرفتید؟

باید چیزی را اعلام کنم که از گفتنش متاسف هستم. به عربستان نرفتم چون کلی از مشکلات بازیکنان باقی مانده است. به دلیل پرداخت نکردن چکی که به بازیکن‌مان داده بودیم، آمده بودند تا حکم جلب او را بگیرند. به همین دلیل به آن بازیکن گفتم به عربستان برو و من مشکلت را حل می‌کنم. از صبح نزد آن شخصی رفتم که حکم جلب بازیکن ما را گرفته بود. خدا را شکر این مشکل را حل کردم اما می‌بینم که عنوان می‌کنند فتح‌الله‌زاده با خانواده در حال رفتن به عربستان است. این دروغ گفتن تا کی ادامه دارد؟

* تسنیم: برخی‌ به تعداد اعضای کاروان استقلال و همراهی افرادی چون عزیز محمدی با استقلال انتقاد کرده‌اند...

تعداد افراد کاروان ما ۷۰ نفر بود نه ۸۸ نفر. ۵۰ نفر از ۷۰ نفر سهم استقلال بود چون تیم الشباب هم درخواست سهمیه ۵۰ نفری کرده بود. برای ۲۰ نفر دیگر تنها ویزا گرفتیم و آنها به ما ۴۵۰ میلیون تومان کمک کردند. اگر کار اشتباهی کرده‌ایم، ویزاها را پس گرفته و پول را به آنها برمی‌گردانیم. حمله کردن و خراب کردن در فوتبال مد شده است. بعضی‌ها اگر شرف داشته باشند، شب‌ها نمی‌توانند به خاطر تهمت‌هایی که می‌زنند، سرشان را راحت بگذارند و با آنهایی که مسلمان هستند، در آن دنیا روبه‌رو می‌شویم.

* تسنیم: امیر قلعه‌نویی گفته با فتح‌الله‌زاده آمده‌ام و برای ماندن در استقلال با او مشورت می‌کنم. زوج فتح‌الله‌زاده و قلعه‌نویی در فصل آینده باز هم می‌بینیم؟

رفتن من به دلیل نامهربانی‌هاست. خیلی‌ها هستند که زور می‌زنند به استقلال بیایند. آنها پیش از این امتحان‌شان را در استقلال پس داده‌اند و می‌روم کنار تا ببینم باز چه کار می‌خواهند انجام دهند. با وجود چنین شرایطی، امیر قلعه‌نویی در استقلال می‌ماند. اگر من باشم که او قطعا در استقلال خواهد ماند ولی اگر من هم نباشم، از قلعه‌نویی خواهش می‌کنم در استقلال بماند. قلعه‌نویی یکی از بهترین مربیان حاضر ایران است و باید بماند و به استقلال کمک کند.

* تسنیم: قرارداد ۱۵ بازیکن استقلال در پایان این فصل تمام می‌شود. این موضوع برای فصل بعد نگران‌کننده نیست؟

خوب شد که به این مسئله اشاره کردید. دوستان بعدها این موضوع را برای ما پیراهن عثمان نکنند. سال گذشته هم چنین شرایطی بود. حتی در زمانی که مدیریت استقلال را تحویل گرفتم، استقلال تنها ۲ بازیکن داشت و به پایان مهلت نقل‌وانتقالات تنها ۵ روز باقی مانده بود اما تیم را جمع کردم. همان تیم هم قهرمان جام حذفی شد. اکنون هم ابتدای نقل‌وانتقالات هستیم و دوستان ۲،۳ ماه برای تیم بستن فرصت دارند.

* تسنیم: باز هم کاروان استقلال در عربستان انگشت‌نگاری شد...

این مسائل جزو قوانین کشوری است. امیدوارم مسئولان سیاسی، کاری کنند که با ورزشکاران و قهرمانان ملی این گونه برخورد نشود.

* تسنیم: علی کفاشیان گفته که شما که در آسیا نتیجه نگرفته‌اید، چرا ملی‌پوشان‌تان را به تیم ملی تحویل ندادید. چه صحبتی دارید؟

فقط این را بگویم که برای کفاشیان احترام قائلم و خارج از احترام او را دوست دارم. شرمنده کفاشیان هستم که شرایط به گونه‌ای شد که نتوانستیم ملی‌پوشان خود را به تیم ملی دهیم.

* تسنیم: شما از نامه پیشکسوتان استقلال به رئیس جمهور برای واگذاری باشگاه استقلال به پیشکسوتان باخبر بودید؟

نه، خبر نداشتم. برخی از پیشکسوتان این موضوع را تکذیب کرده‌اند و به این موضوع ورود نمی‌کنم ولی شخصا دوست دارم این اتفاق بیفتد چون چه کسی بهتر از پیشکسوتان هستند که باشگاه استقلال در اختیار آنها باشد.

* تسنیم: مایل هستید قرارداد بازیکنان استقلال منتشر شود؟

ما مشکلی با این مسئله نداریم و آن را در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داده‌ایم. اگر این وزارتخانه تصمیم بگیرد، می‌تواند آن را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

* تسنیم: بحث خصوصی‌سازی هم خیلی شما را ناراحت کرد.

بله چون نتیجه‌اش را دیدید که تیم ما را به بیراهه برد و خرابش کردند که دست‌شان هم درد نکند.

* تسنیم: هادی آیت‌اللهی عنوان کرده که اگر استقلال ملی‌پوشانش را در اختیار تیم ملی قرار ندهد، تمام بازی‌های این تیم در لیگ ۳ بر صفر به سود حریفانش اعلام می‌شود. چه واکنشی دارید؟

منتظر هستیم که این کار را بکنند. فوتبال حساب و کتاب دارد. اینها به بی‌قانونی عادت دارند و ما هم سرمان پایین است. انشالله که بتوانند ۳ بر صفر تیم ما را در همه بازی‌ها بازنده اعلام کنند.

۱۳۹۳/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...