نسخه چاپی

جمهوری آذربایجان برای همسایگانش تهدیدی ایجاد نمی‌كند

عکس خبري -جمهوري آذربايجان براي همسايگانش تهديدي ايجاد نمي‌کند

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در نشست مشترك با وزیر دفاع كشورمان تأكید كرد: هیچ‌ وقت از زمین آذربایجان به سمت همسایگانش تهدیدی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری تسنیم، ذاکر حسن‌اُف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با نشست خبری مشترکش با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: روز دوم سفرم به ایران است که در سطح بالا، عالی و صمیمانه‌ای در جریان است و به دلیل این سفر خوب از آقای دهقان و ملت ایران تشکر می‌کنم.
وی افزود: ملت آذربایجان و ایران مشترکات عمیقی دارند و همواره مناسبات دوستانه و برادرانه است.
وزیر دفاع جمهوری آذربایجان گفت: همانطور که می‌دانید رئیس‌جمهور آذربایجان چند روز پیش در سطح عالی به ایران سفر داشت و تصمیماتی در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری‌های نظامی گرفته شد.
حسن‌اف افزود: در جریان سفرم به ایران با رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح، وزیر دفاع و معاون اول رئیس‌جمهور ایران دیدار کردیم و مسائل مهمی از جمله مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در تمام این مسائل نظرات مشترکی داریم به خصوص در قسمت همکاری‌های نظامی از ظرفیت بالایی برخورداریم.
وی در ادامه سخنان خود گفت: صنایع دفاعی در ایران به خوبی پیشرفت کرده و در این بخش مذاکرات خوبی داشتیم و استمرار همکاری‌ها را مورد بررسی قرار دادیم.
وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در پاسخ به سوالی درباره موضوعات بحث شده در این مذاکرات و دیدارها گفت: درباره همکاری‌های نظامی، مسائل امنیتی، منطقه‌ای، سیاسی و بین‌المللی بررسی‌هایی انجام شد که با خرسندی می‌گویم نظر ما مساعد و مشترک است.
حسن‌اف افزود: 20 درصد سرزمین‌های جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان اشغال شده که سازمان ملل با صدور 4 قطعنامه خواستار آزادی آنها شده و معتقدیم ایران کشوری پرقدرت در منطقه است.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی دشمنان روابط ایران و آذربایجان از کشور آذربایجان به عنوان پایگاه احتمالی اسرائیل برای حمله به ایران یاد می‌کنند، پاسخ جمهوری آذربایجان به این ادعا چیست؟ پاسخ داد: در قانون اساسی آذربایجان آمده که هیچ‌وقت کشور آذربایجان میزبان پایگاه‌های نظامی کشور ثالثی نخواهد بود و اجازه استفاده از خاک این کشور را برای حمله به کشورهای همسایه خود به هیچ قدرتی نمی‌دهد.
وزیر دفاع جمهوری آذربایجان افزود: هیچ زمانی از زمین‌های آذربایجان به سمت همسایگانش تهدیدی صورت نمی‌گیرد و این سیاست رسمی آذربایجان بوده است که همواره در سطح نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای آن را خاطرنشان کرده‌ایم.

۱۳۹۳/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...