نسخه چاپی

اعلام آمادگی ایران برای افزایش همكاری‌های نظامی با جمهوری آذربایجان

عکس خبري -اعلام آمادگي ايران براي افزايش همکاري‌هاي نظامي با جمهوري آذربايجان

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ایران خواهان آذربایجانی قوی در همسایگی خود است و آمادگی دارد همكاری‌های دفاعی و نظامی خود را بدون هرگونه محدودیتی با این كشور افزایش دهد.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری جهانگیری ظهر امروز(سه شنبه) در دیدار «ژنرال ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با تاکید بر وجود اشتراکات فراوان فرهنگی، تاریخی و مذهبی میان دو کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی خود اهمیت فراوانی نسبت به گسترش روابط با کشورهای همسایه قائل است و در این میان جمهوری آذربایجان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: حجم مبادلات تجاری وسطح مناسبات اقتصادی میان دو کشور پایین تر از حد انتظارات است که لازم است در این زمینه ضمن شناسایی و رفع موانع، گامهایی اساسی در جهت افزایش حجم تبادلات تجاری تهران – باکو برداریم.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های علمی و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید تجهیزات دفاعی گفت: ایران خواهان آذربایجانی قوی در همسایگی خود است و آمادگی دارد همکاریهای دفاعی و نظامی خود را بدون هرگونه محدودیتی با این کشور افزایش دهد.
جهانگیری همچنین با اشاره به ملاقات روسای جمهور دو کشور در سفر اخیر رییس جمهور آذربایجان به تهران و امضای چهار سند همکاری گفت: در مذاکرات صورت گرفته مسائل دو جانبه و موضوعات منطقه‌ای میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته و توافقات خوبی نیز حاصل شده که می‌تواند در ارتقاء سطح روابط دو کشور موثر و مفید باشد.
وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در این ملاقات، مذاکرات خود با همتای ایرانی‌اش را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: ظرفیت‌های فراوانی در زمینه همکاریهای دفاعی میان دو کشور وجود دارد و دو کشور از دیدگاه مشترکی نسبت به مسائل منطقه و جهان برخوردار هستند.
ژنرال ذاکر حسن‌اف همچنین با اشاره به مشترکات موجود میان دو ملت در زمینه‌های فرهنگی و دینی اظهار امیدواری کرد سفرش به ایران زمینه ارتقاء روابط و گسترش مناسبات تهران - باکو را فراهم کند.

۱۳۹۳/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...