نسخه چاپی

جدال لفظی برخی اعضای شورای شهر

دعوای امروز روسای كمیسیون های برنامه و بودجه و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران را به حاشیه كشاند.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری فارس، در جلسه علنی امروز شورا پس از تذکر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به روسای کمیسیون ها مبنی بر تسریع در بررسی بودجه شرکت ها و سازمان های شهرداری برای تصویب در صحن علنی شورا، رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری از ندادن اطلاعات لازم درباره شرکت ها انتقاد کرد و این موضوع را دلیل تاخیر در بررسی بودجه دانست.
علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به سیاست جدید شورای چهارم مبنی بر تقسیم کار بودجه در کمیسیون های مختلف، از روسای کمیسیون ها درخواست کرد بودجه شرکت ها و سازمان ها را هر چه سریعتر بررسی کنند تا این بودجه برای تصویب به صحن علنی بیاید.
اما این تذکر با واکنش حافظی روبه رو شد. وی گفت: بودجه شرکت ها به دلیل ندادن اطلاعات توسط شهرداری درباره این شرکت ها قابل بررسی نیست.
دبیر در پاسخ به وی اظهار داشت: شهرداری وظیفه دارد هر اطلاعاتی که شما نیاز دارید، به شما بدهد. مگر شهرداری می تواند اطلاعات ندهد؟ مگر اینکه شما نتوانید بگیرید.
وی ادامه داد: کاش در شورای سوم بودی می گذاشتندت گوشه دیوار می گفتند بیا رای بده! بابا دولت عوض شد بگذار ما هم حرف بزنیم! تو می خواهی در همه حوزه ها ورود کنی و در همه حوزه ها هم متخصص هستی! همه این شرکت ها به شما مربوط نیست. حالا برو ورود کن!
حافظی در پاسخ گفت: این حق شورا است که در همه بخش ها وارد شود و شما نمی توانید برای کسی تعیین تکلیف کنید.
دبیر با اشاره به اینکه هر کمیسیونی باید بودجه مربوط به سازمان و یا شرکت مربوط به همان کمیسیون را بررسی کند گفت: در حوزه سازمان عمران باید نظر کمیسیون عمران بررسی شود و یا کمیسیون فرهنگی باید درباره بودجه سازمان فرهنگی هنری نظر بدهد. شما به عنوان عضو شورا می توانید اعتراض کنید، اما من به عنوان مسئول کمیسیون برنامه و بودجه در حوزه تخصصی نظر کمیسیون تخصصی را ملاک قرار می دهم.
وی افزود: شما باید دستگیر باشید نه مچ گیر. خدا دست گیر است، مچ گیر نیست. تو هشت سال مچ گیری کردی، کافی است. خسته ام کردی. دو تا بزرگتر هم نمی آیند اوضاع را جمع کنند. آقای چمران، آقای مسجدجامعی، دخالت کنید. این روحیه بدی است که هی می گویی به من اطلاعات نمی دهند. فکر می کنی من اطلاعات را جایی قایم کرده ام؟!
دبیر اضافه کرد: من نمی دانم با آقای حافظی چکار کنم. دیگر با ایشان باید این طوری باشم. این اتمام حجت بود. دیگر هر کاری می خواهی بکن. من با امثال روحیه شما حتما برخورد می کنم. کسانی که به شما خط می دهند هم حواسشان باشد. من سیاسی نیستم و رو بازی می کنم. اما ۲ نفری که در کمیسیون دارند این کار را می کنند، مراقب باشند.
در ادامه رحمت الله حافظی درخواست وقت برای پاسخگویی کرد که احمد مسجدجامعی رئیس شورا گفت: حق شما برای پاسخ محفوظ است. اما ما تلاش داریم همه دستگاه ها را حول محور شورا جمع کنیم تا مشکلات را کم کنیم و شهر بهتر و آرامتری داشته باشیم. خواهشمندم اول در جمع خود ادبیات مناسب گفتگو را تقویت کنیم و به جایگاه ها احترام بگذاریم.
وی ادامه داد: هر عضو شورا به عنوان نماینده مردم محترم است و می تواند درباره هر موضوع مربوط به شهرداری سوال کند و نظر بدهد و این جایگاه برایش محفوظ است. ادبیات شورای چهارم با پرسشگری همراه است و نباید آن را با شوراهای قبل مقایسه کنیم. زیرا پرسشگری به نفع مردم است.
مسجدجامعی تاکید کرد: ما باید اول در جمع خودمان فضای صمیمانه را رعایت کنیم. در عین حال باید بحث های کارشناسی را در کمیسیون ها مطرح کنیم و اگر اطلاعات ناقص است یا به موقع به دستمان نمی رسد، با همکاری با یکدیگر اطلاعات را در جلسات دیگر دریافت کنیم و کار را پیش ببریم.
محسن پیرهادی نیز در اعتراض به سخنان دبیر گفت: بعضا در صحن شورا به افرادی کنایه زده می شود که در جلسه حضور ندارند و گاهی این موضوع دامن دولت های قبل را هم می گیرد. حتی گاهی تهمت هایی زده می شود که در شان شورا نیست و من نسبت به آن اعتراض دارم.
وی ادامه داد: همه دولت های گذشته منتخبان مردم بوده اند. دولت گذشته نیز ۲۴ میلیون رای داشت و امروز نمایندگان آن در صحن شورا نیستند که بتوانند از خود دفاع کنند. بنابراین این رویه باید اصلاح شود و از رای مردم دفاع شود.

۱۳۹۳/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...