نسخه چاپی

وزرا به جای صحبت كردن در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی بكوشند

عکس خبري -وزرا به جاي صحبت کردن در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي بکوشند

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت كه وزرا به جای صحبت كردن در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی بكوشند.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری فارس، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان طی تذکری بر لزوم حرکت مسئولان در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.
وی سخنان روز گذشته وزیر امور اقتصاد و دارایی را تئوریک و نظری دانست و افزود: وی دیروز گفت ما به دنبال نقشه راه اجرایی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم که متأسفانه در این جلسات اغلب صحبت‌ها به صورت تشریفاتی بیان می‌شود.
نماینده مردم بجنورد در مجلس با طرح این پرسش که آیا مسئولان از کارهای تشریفاتی خسته نشده‌اند، تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در این زمینه سود بالای بانک‌هاست که مشوق معاملات ربوی است.
وی اضافه کرد: ما به جای آنکه مشوق‌هایی برای بردن سرمایه‌ها به سمت تولید داشته باشیم، مشوق‌هایی برای معاملات ربوی داشته‌ایم، گفت: هیأت رئیسه مجلس بهتر است برای برنامه‌های اقتصادی نقشه راهی را ارائه کند، مباحث تئوریک در این زمینه زیاد است.
جعفری در همین زمینه بیان داشت: وزرای دولت باید به جای صحبت کردن اقدامات جدی در این زمینه انجام دهند.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من امروز نیز سؤال کردم که اقتصاددانان مجلس گفتند ما این سودها را مشوق اقتصاد ربوی می‌دانیم که اگر اصلش ربوی نباشد، سودش ربوی محسوب می‌شود.
پس از پایان یافتن تذکر قاسم جعفری، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از جلسه علنی امروز خانه ملت را بر عهده داشت، خاطرنشان کرد: قاعدتا وزرای محترم ضمن ارائه راهکارها، پیشنهادات همکاران را نیز دریافت می‌کنند.
وی اضافه کرد: ما در ابتدای سال هستیم، به همین دلیل باید یک نقشه راه متقن برای اقتصاد مقاومتی داشته باشیم و در رابطه با سود سپرده‌های بانکی نیز جلسه‌ای با رئیس بانک مرکزی خواهیم داشت.

۱۳۹۳/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...