نسخه چاپی

آثار اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها

عکس خبري -آثار اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها

فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تأثیر ناچیزی بر روی شاخص‌های اقتصادی از جمله تورم دارد.

به گزارش نما ، به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، شاپور محمدی معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در همایش راهکارهای خروج اقتصاد ایران از شرایط رکود تورمی گفت:‌ بی‌انظباطی مالی و عدم توجه به بهبود فضای کسب و کار باعث رکود اقتصادی می‌شود.
وی ادامه داد: اجرا هر سیاست اقتصادی نیاز به پول دارد و اما در مورد بهبود فضای کسب و کار باید بگویم که این سیاست کمتر نیاز به پولی دارد.
وی تصریح کرد: دولت در هشت ماهه گذشته توانسته در بخش عمرانی موفق‌تر از سال 91 با وجود محدودیت‌ها عمل کند به همین علت موضوع بحث بهبود فضای کسب و کار و اصلاح سیاست‌های اقتصادی نقش مهمی در این زمینه دارد.
شاپور محمدی ادامه داد: دولت مصمم به کمک به بخش تولید است و در این رابطه نباید بازده تولید کمتر از زمین راکد باشد در کنار این موضوع باید بازده بخش‌های مختلف دوباره بازتعریف شود.

***اصلاح نظام انگیزشی

معاون اقتصادی وزارت اقتصاد ادامه داد:‌ با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اصلاح نظام انگیزشی و به حرکت درآوردن نیروی انسانی به منظور خروج از رکود تورمی مهم و بسیار تأثیرگذار است.
محمدی تصریح کرد: متأسفانه در ایران کسی که زیاد کار می‌کند از کارکرد آن برداشت منفی می‌شود و در مقابل کسی که از کار می‌گریزد بازخورد مثبتی دارد.
وی با تأکید بر افزایش بهره‌وری ادامه داد: دولت نیازمند مشورت و استفاده از دانش دانشگاهیان است به همین علت مصمم به استفاده از توانمندی‌های دانشگاه‌ها به منظور اصلاح سیاست‌های اقتصادی کشور است.
محمدی گفت: ‌دولت در این رابطه طی روزهای گذشته نرخ حامل‌های انرژی به جز بنزین را اعلام کرده و این نرخ‌ها تأثیر بسیار ناچیزی بر روی شاخص‌های اقتصادی دارد.
وی ادامه داد: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تأثیر بسیار ناچیزی بر روی شاخص‌های اقتصادی از جمله تورم دارد ضمن آنکه با استفاده از ابزارهایی که در دست دارد پیگیر اجرای سیاست‌های اقتصادی به منظور کنترل آثار اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است.

۱۳۹۳/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...