نسخه چاپی

اختلاف قطر با سه كشور عربستان، امارات و بحرین پایان یافت

یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه‌ عمان اعلام كرد اختلافات میان امارات، عربستان و بحرین از یك سو و قطر از سوی دیگر پایان یافته و به تاریخ پیوسته است.

به گزارش نما، شبکه العربیه روز گذشته در خبری اعلام کرد که وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای خلیج فارس با برگزاری نشستی در ریاض به اختلافات میان قطر و سه کشور عضو این شورا پایان دادند.



این نشست که روز پنجشنبه و با حضور وزرای امور خارجه کشورهای عضو در ریاض برگزار شد، به صورت غیر عادی و به شکلی ویژه برای حل اختلافات موجود میان عربستان، بحرین و امارات از یک سو و قطر از سوی دیگر برگزار شد.



بنابر بیانیه صادر شده از سوی شورای همکاری خلیج فارس، کشورهای عضو این شورا در نشست مذکور توافق‌نامه‌ای امضا کردند که براساس آن به اختلافات میان این چهار کشور پایان داده خواهد شد و مقرر شد تا کشورهای عضو به گونه‌ای رفتار کنند که اقدامات آن‌ها به منافع دیگر اعضا آسیبی وارد نکند.



وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همچنین موافقت کامل خود را با اجرای توافق‌نامه‌ امضا شده اعلام و تأکید کردند که این توافق‌نامه برای همه کشورهای عضو شورا لازم الاجرا است.



پس از این نشست یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه‌ عمان اعلام کرد اختلافات میان امارات، عربستان و بحرین از یک سو و قطر از سوی دیگر پایان یافته و به تاریخ پیوسته است.



وی گفت: این اختلاف در شورای همکاری خلیج [فارس] و بدون میانجگیری هیچ طرف دیگری پایان یافت. اختلاف همانند یک طوفان گذرا بود که در شورا وزیدن گرفت و خاموش شد.



عربستان، امارات و بحرین 5 مارس به دلیل اختلاف با قطر بر سر پاره‌ای مسائل به ویژه مسئله حمایت دوحه از اخوان المسلمین سفرای خود را از این کشور فرا خواند.

۱۳۹۳/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...