نسخه چاپی

میشل سلیمان: رابطه‌ام با حزب الله عادی است

رئیس جمهوری لبنان در یك اظهار نظر جدید اعلام كرد: رابطه من با حزب الله همچون رابطه‌ام با دیگر احزاب لبنانی عادی است.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از پایگاه خبری نهارنت؛ میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان در خصوص مواضع خود از حزب الله و موضوع موعد پایان دوره ریاست جمهوری خود گفت: رابطه من با حزب الله همچون رابطه‌ام با دیگر احزاب سیاسی لبنان عادی است و در ۲۵ آوریل هم با پایان یافتن دوره قانونی ریاست جمهوریم به منزلم باز می‌گردم.

میشل سلیمان در بخش دیگری از سخنانش درباره موضوع تمدید مدت ریاست جمهوریش بر این کشور و موضعش در قبال اصل مساله تمدید مدت ریاست جمهوری در این کشور گفت: مساله تمدید را همه از من سوال می‌کنند، و من دیگر از پاسخ دادن به این موضوع خسته شده‌ام، فقط لازم می‌دانم بگویم که با اساس موضوع تمدید مدت ریاست جمهوری مخالف هستم چرا که یک مساله غیر دمکراتیک است، البته برای قبول تمدید برای ریاست پارلمان لبنان هم مخالفم و مایه تاسف بود.

وی در خصوص ویژگی‌های رئیس جمهور آینده لبنان بعد از خودش گفت: ما نباید خصوصیات رئیس جمهور آینده لبنان را تعیین کنیم، بلکه باید بیشتر به مواضع وی تاکید داشته باشیم.

وی در خصوص سخنانی که گفته می‌شود، قرار است برخی جلسه انتخاب رئیس جمهور توافقی را تحریم کنند و در این جلسه حاضر نشوند هم گفت: اگر این مساله صحت داشته باشد این امر متاسفانه به مثابه معطل کردن اصل توافق و گفت‌وگو در لبنان است.

وی در باره رابطه‌اش با حزب الله لبنان هم گفت: رابطه من با حزب الله رابطه‌ای همچون دیگر احزاب لبنانی است و من هفته‌ای لا اقل دو بار وزرای این حزب را همچون دیگر وزرای کابینه در دولت می‌بینم، از این رابطه بسیار عادی است.

رئیس جمهوری لبنان درباره مواضعی که از سوی خودش درباره حزب الله و متقابلا از سوی حزب الله درباره وی مطرح شده گفت: آنها سخنان نا مناسبی را بیان کردند و من هم سخنانی را گفتم که به طبعشان خوش نیامد.

وی در خصوص پیام تبریکی که برای سمیر جعجع رئیس جزب نیروهای لبنانی برای برنامه انتخاباتیش صادر کرده بود گفت: تبریک من به برنامه انتخاباتی وی بود، چرا که برنامه او ملی ومستقل بود از این رو هر رئیس جمهوری که این برنامه را اجرا کند، من به او تبریک می‌گویم.

۱۳۹۳/۱/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...