نسخه چاپی

برگزاری رالی خاورمیانه در قشم یا كیش

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی از میزبانی قشم یا كیش در مسابقات رالی بین‌المللی خاورمیانه خبر داد.

به گزارش نما، حمیدرضا مهرعلی در گفت‌و‌گو با فارس درباره برنامه‌های این فدراسیون در سال جدید اظهار داشت: به طور کلی فدراسیون یک برنامه 4 ساله را در نظر گرفته است و بر این اساس بودجه‌ای را برای فعالیت‌های خود در سال جدید درنظر گرفته‌ایم.

وی گفت: قصد داریم در ابتدا بر روی مباحث زیربنایی و آموزشی کار کنیم و درصدد تربیت مدرس و مربی در رشته‌های موتوری و اتومبیلرانی خواهیم بود. تلاش خواهیم کرد در دوره‌های بین‌المللی هم شرکت کنیم تا علاقه‌مندان به این ورزش با متدهای روز جهانی در این ورزش آشنا شوند.

مهرعلی ادامه داد: سعی می‌کنیم بیشترین تمرکز در مسائل آموزشی در حوزه بانوان و جوانان صورت بگیرد و در این راه کارگروه‌های فعالی را در فدراسیون عملیاتی خواهیم کرد. اصلاحیه‌های مختلفی را نیز در برخی قوانین ورزش‌های موتوری و اتومبیلرانی انجام خواهیم داد.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با اشاره به این موضوع که آموزش هر رشته ورزشی باید از زیر سن قانونی آغاز شود و تمرکز فدراسیون روی این موضوع خواهد بود، اظهار داشت: برای افزایش کیفیت در این ورزش باید از سنین پایین به آموزش بپردازیم تا در سنین قانونی ورزشکاران توانمندی را تربیت کرده باشیم و در نهایت بتوانیم از نظر کیفی هم مسابقاتی که در سطح کشور برگزار می‌شود، را بالا ببریم.

وی درباره میزبانی ایران در رالی خاورمیانه گفت: ما در گذشته در بخش اتومبیلرانی فعالیت قاره‌ای نداشتیم و در تعاملاتی که با فدراسیون جهانی برقرار کردیم، توانستیم یک مرحله از این رالی را میزبانی کنیم و قرار است در قشم و یا کیش این مسابقات را برگزار کنیم. البته تصمیم نهایی در این باره را با توجه به شرایط این مناطق کارشناسان FIA خواهند گرفت.

مهرعلی در پاسخ به این سوال که قرار بود شیراز میزبان این رقابت شود، افزود: به دلیل اینکه برای اولین بار قرار است میزبان این مسابقات شویم، برای اینکه مشکلات گمرکی، ویزا و بحث‌های حمل و نقل تا حدود زیادی حل شود، تصمیم گرفته شد این دو مکان نامزد میزبانی این رقابت شوند. امیدواریم با برگزاری یک میزبانی شایسته و در حد نام ایران در سال‌های بعد میزبانی رالی خاورمیانه را در شهرهای خوش‌ آب‌و‌هوای ایران برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی درباره میزبانی ایران در مسابقات موتورکراس قهرمانی آسیا هم خاطرنشان کرد: با فدراسیون آسیایی نامه‌نگاری و مکاتبه کرده‌ایم که در شش‌ماه دوم سال یک راند از این مسابقات را میزبانی کنیم.

۱۳۹۳/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...