نسخه چاپی

ادامه حركت بورس در مدار صعود

شاخص بورس تهران در معاملات چهارمین روز هفته نیز به مدار صعودی خود ادامه داد و با افزایش 699 واحدی مواجه شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،در جریان معاملات امروز بازار سرمایه به حرکت در مدار صعودی ادامه داد و با 699 واحد افزایش به کانال 75 هزار و 735 واحد رسید.به این ترتیب اعلام حمایت وزیر اقتصاد از بازار سرمایه و مشارکت پنج بانک و دو شرکت بیمه‌ای در صندوق توسعه بازار سرمایه موجب شد تا انگیزه‌ها در بازار افزایش یافته و بورس تهران به روزهای رشد خود برگردد.

به این ترتیب با شروع فعالیت صندوق توسعه بازار سرمایه و کمک بانکها به این صندوق بازار سرمایه از دیروز شاهد خریدهای سرمایه‌گذاران حقوقی در بازار بود.

بر این اساس در بازار امروز قیمت اکثر سهام شرکتها مثبت شد و شرکتهای پالایشگاه بندرعباس، فولاد مبارکه،سرمایه‌گذاری غدیر، نفت و گاز پارسیان، فولاد خوزستان، مپنا، توسعه معادن و فلزات، ملی مس، بانک پاسارگاد و پتروشیمی شازند در رشد شاخص بورس نقش داشتند.

همچنین در بازار امروز داروسازی زهراوی،پالایش نفت بندرعباس و مپنا از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و نیرو ترانس،نفت پارس و سرمایه گذاری آتیه دماوند بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار امروز بیش از 546 میلیون سهم به ارزش 197 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 369 هزار میلیارد تومان رسید.

۱۳۹۳/۲/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...