نسخه چاپی

آقای خادم! قرارداد سایر باشگاه‌ها را هم منتشر كن

قلعه‌نویی: در استقلال می‌مانم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: داوران در‌ آسیا ۸ امتیاز از ما گرفتند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از بازی با الریان گفت: بازی فردا برای هر دو تیم تشریفاتی است. الریان هم تیم خوبی بود اما آنها بدشانسی آوردند.

وی افزود: در دو بازی 6 امتیازی داوران 8 امتیاز از ما گرفتند؛ یعنی 4 امتیاز از استقلال گرفتند و 4 امتیاز به الشباب دادند. این داوری در هیچ کجا رسم نیست اما کنفدراسیون فوتبال آسیا این داوران را انتخاب می‌کند و به جام جهانی هم می‌فرستد.

سرمربی استقلال یادآور شد: ما هم بدشانس و هم کم‌شانس بودیم. بدشناسی ما این بود که موقعیت‌هایمان به گل تبدیل نمی‌شد و کم‌شانسی ما هم گل‌های بدی بود که دریافت کردیم. اشتباهات داوری هم که جای خود را دارد. می‌توانستیم از این گروه به عنوان سرگروه صعود کنیم اما ناعدالتی فوتبال رویش را به ما نشان داد.

قلعه‌نویی تصریح کرد: مقابل الشباب در بازی رفت و برگشت با آن شرایط شکست خوردیم اما در همان دو بازی و همچنین در بازی با الریان که یک توپ را به تیر زدیم موقعیت‌های بسیاری را از دست دادیم.

سرمربی استقلال افزود: شرمنده هواداران شدیم اما در این فصل سختی‌های زیادی وجود داشت که اینجا جای گفتن آنها نیست و در یک جلسه دیگر همه مسائل را بیان خواهم کرد.

قلعه‌نویی در مورد اینکه با توجه به غیبت زیاد بازیکنان در تمرینات این تیم فردا از چه بازیکنانی مقابل الریان استفاده می‌کند گفت: وضعیتی که اکنون با آن روبه‌رو هستیم را می‌توانستیم با نداشتن ملی‌پوشانمان در دیدار مقابل الشباب عربستان هم تجربه کنیم. فردا از یکسری بازیکن جوان مانند ایمان باصفا استفاده خواهیم کرد. البته باید ببینیم می‌توانیم 11 بازیکن جور کنیم که فردا مقابل الریان به میدان برویم یا نه.

وی در خصوص اینکه سرمربی الریان مدعی شده استقلال و الریان بهترین تیم‌های گروه بودند، گفت: بازی‌های الریان را زیاد ندیدم ولی واقعیت این است که ما با بدشانسی روبرو شدیم. برای من جای تعجب دارد که چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا از ابتدا با اشتباهات داوری برخورد نکرد و هیچ واکنشی نشان نداد. شنیده‌ام که داور بحرینی را به جام جهانی می‌فرستند و به نظر می‌رسد که این داور باید دستمزدی می‌گرفته که با بردن او به جام جهانی دستمزدش را دادند.

سرمربی استقلال در خصوص محرومان و مصدومان تیمش در دیدار مقابل الریان خاطر نشان کرد: 4 بازیکن ما در اردوی تیم ملی حضور دارند و بازیکنانی چون سیاوش اکبرپور، مهدی نظری، تونی، احمد جمشیدیان و مجید غلام‌نژاد مصدوم هستند.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوال خبرنگار عربی مبنی بر اینکه استقلال سال گذشته قهرمان لیگ ایران شد و به جمع 4 تیم آسیا راه یافت و چه اتفاقی افتاد که به این حال و روز افتاده است، گفت: در این چند روز من به عنوان سرمربی مسائلی را برای خودم رصد می‌کردم که چرا این اتفاقات برای استقلال افتاد. همه قبول دارند که بارسلونا بهترین تیم باشگاهی دنیاست. این تیم در 10 روز اخیر پیکه مدافع تیمش را از دست داد و 3 جام نیز در این 10 روز از دست داد. بارسلونا وقتی بازیکنی پیکه را از دست می‌دهد بازیکن جایگزین او تنها 10 تا 20 درصد با پیکه تفاوت دارد ولی می‌بینیم که بارسلونا 3 جام را در 10 روز از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: از بازی مقابل الشباب امارات که سال گذشته انجام دادیم تا این بازی آخرمان مقابل الشباب عربستان 6 بازیکن اصلی‌مان را از دست داده‌ایم. علی حمودی و مجتبی جباری ابتدای فصل رفتند و 4 بازیکن نیز در اواسط فصل از استقلال جدا شدند.

قلعه‌نویی اظهار داشت: سال گذشته در جناح راست با استفاده از خسرو حیدری و علی حمودی زوج‌سازی کردیم، در خط هافبک کار مثلث‌سازی را انجام داده و در خط حمله مکمل‌سازی را انجام دادیم اما امسال همه اینها از بین رفته است. عمده مشکل ما این بود که 4 بازیکن کلیدی‌مان را در این فصل در 5 بازی پشت سر هم در اختیار نداشتیم. این بازیکنان مصدوم بودند و فکر می‌کنم تنها مقابل بوریرام تایلند و فولاد خوزستان همه بازیکنانمان را در اختیار داشتیم.

سرمربی استقلال عنوان کرد: دلیل اصلی مشکلات ما عدم انجام تمرینات بدنسازی پیش از آغاز فصل بود. همین مسئله باعث شد بازیکنانی که به لحاظ بدنی ضعیف بودند دچار مصدومیت شوند. شاید شما تعجب کنید (اشاره به خبرنگار عربی) که ما در خیلی از بازی‌های خودمان تنها 13 بازیکن در اختیار داشتیم.

قلعه‌نویی با بیان اینکه الریان برای تقویت خودش بازیکن 3 میلیون دلاری می‌خرد اما ما در این فصل خالی شدیم، افزود: آیا این مسئله برای شما قابل قبول است تیمی که به جمع 8 تیم برتر آسیا راه یافته تقویت نکرده و به جای آن بازیکنانش از اواسط فصل جدا شوند؟

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار عربی مبنی بر اینکه دلیل آماده نبودن بازیکنان استقلال در طول فصل به لحاظ بدنی عنوان کرد: از شما بسیار ممنونم که این سوال را پرسیدید. از بازی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی که به جام جهانی صعود کرد 6 بازیکن ما در اردوی تیم ملی حضور داشتند. پس از صعود تیم ملی به جام جهانی تا روزی که لیگ ایران شروع شود 35 روز زمان داشتیم.

قلعه‌نویی اضافه کرد: در این 35 روز سرمربی تیم ملی که منطقی هم گفته بود خواستار استراحت 20 روزه بازیکنان ملی‌پوش شد. ما پس از این 20 روز تنها دو هفته با انجام تمرینات وارد لیگ شدیم. همین انجام ندادن تمرینات بدنسازی باعث شد بازیکنان از لحاظ بدنی آسیب ببینند.

سرمربی استقلال بار دیگر با اشاره به خبرنگار عربی گفت: در سال 1986 - 87 در لیگ قطر بازی می‌کردم که خبرنگار قطری گفت این موضوع را می‌دانم که شما در قطر بازی می‌کردید و اکنون جزو برترین مربیان آسیا هستید و تعجب می‌کنم که استقلال از سال گذشته به این حال و روز افتاده است.

قلعه‌نویی در این لحظه به خبرنگار قطری گفت: اجازه دهید برای شما خاطره‌ای تعریف کنم. زمانی که سرمربی تیم ملی بودم و به قطر رفته بودیم افشین پیروانی هم حضور داشت که باشگاه السد ماشینی برای ما فرستاد تا ما را به ورزشگاه اختصاصی السد که شبیه ورزشگاه اولدترافورد انگلیس است ببرد. در سالی که برای السد بازی می‌کردم دو جام کسب کرده بودیم پس از اینکه به آن ورزشگاه رسیدیم کار قشنگی انجام دادند و آن دو جام را به ما دادند و پس از گرفتن عکس یادگاری به ما گفتند که شما بنیانگذار باشگاه السد هستید. این فرق نگاه‌ها است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا فردا به فکر انتقام از تیم الریان است تا شکست بازی دور رفت را جبران کند گفت: در فوتبال انتقام معنی ندارد و فیفا شعاری به نام فیرپلی دارد و ما دنبال آن بازی هستیم. با توجه به اینکه بازی در تهران برگزار می‌شود طبیعتا به دنبال پیروزی هستیم اما قصد داریم از بازیکنانی چون ایمان باصفا استفاده کنیم تا حضور آنها در بازی بین‌المللی را محک زده و ببینیم که می‌توانیم برای فصل آینده روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم یا نه.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که چرا از بازیکنان جوانی چون ایمان باصفا در طول فصل استفاده نکرد گفت: از سال گذشته تاکنون درگیر دو دوره از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بودیم. قصد داشتیم در کنار استفاده از بازیکنان باتجربه از بازیکنان جوان نیز استفاده کنیم اما در طول فصل به لحاظ تعداد بازیکن خالی شدیم. به عنوان مثال به یکباره فرهاد مجیدی از فوتبال خداحافظی کرد و یا پژمان منتظری تصمیم گرفت از استقلال برود. زمانی بازیکنانی چون وحید طالب‌لو و مجتبی انصافی را به استقلال آوردیم که استفاده از آنها مجانی بود اما در حال حاضر قیمت یک بازیکن جوان یک میلیارد است.

قلعه‌نویی با اشاره به مسابقات فصل گذشته لیگ قهرمانان گفت: بازی بوریرام را بردیم در حالی که حیدری را نداشتیم و از نکونام و تیموریان هم بهره نمی‌بردیم اما در ادامه با بدشانسی مواجه شدیم.

سرمربی استقلال درباره استفاده از بازیکنان جوان گفت: باصفا، نظری و حسینی که به عنوان دروازه‌بان اضافه شد از جمله نفرات جوان تیم ما بودند. از جمله عمده مشکلات ما این بود که بدنسازی خوبی نداشتیم و بازیکنان ما هم رفتند. تیمی که در همین گروه ما به الشباب 4 گل می‌زند و مربی آن قهرمان باشگاه‌های جهان شده مقابل ما نتیجه نمی‌گیرد. بنابراین همین مصدومیت‌ها و نداشتن بازیکنان به ما ضربه زد.

قلعه‌نویی یادآور شد: به عنوان نمونه من روی بازیکنی همچون احمد جمشیدیان حساب زیادی باز کرده بودم اما این بازیکن مصدوم شد و آن عملکردی که در سپاهان داشت را نشان نداد.

وی خاطرنشان کرد: بحث نتایج به عهده من است. ما در لیگ برتر هم با 3 امتیاز بیشتر قهرمان می‌شدیم. فاصله ما که تیم پنجم هستیم با تیم قهرمان 3 امتیاز است که این در تمام دنیا منحصربه‌فرد است.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: در برنامه 90 فتح‌الله‌زاده آماری داد که گفتند آن را قبول ندارند.

وی سپس خطاب به خبرنگار قطری از او پرسید اینکه تیمی مانند استقلال در رده 55 جهان باشد یک افتخار است یا نه؟ خبرنگار قطری پاسخ داد قطعا افتخار است.

قلعه‌نویی ادامه داد: من در رده 237 مربیان جهان قرار دارم اما در ایران می‌گویند که این آمارها را قبول نداریم. از سالی که من در قطر بازی می‌کردم 2 دوره جام ملت‌ها و یک دوره المپیک آسیایی در آن کشور برگزار شده و میزبان جام‌جهانی شده است. آقای خادم و دیگران بگویند چگونه قطری که 500 هزار نفر جمعیت نداشته به چنین جایگاهی رسیده اما ما هنوز به غیر از ورزشگاه آزادی یک زمین خوب دیگر نداریم؟

وی ادامه داد: خادم و وزارت ورزش در مورد سایر تیم‌ها را هم شفاف‌سازی کنند. چرا فقط استقلال و پرسپولیس را به مسلخ می‌کشند؟ از نظر من شفاف‌سازی کار خیلی خوبی بود. چه کسی باورش می‌شود مربی که قهرمان ایران بوده و تیمش را به جمع 4 تیم برتر آسیا رسانده قراردادش یک میلیارد و 300 میلیون تومان باشد؟

سرمربی استقلال گفت: قرارداد کادر فنی‌ مس‌کرمان و داماش تا تیم قهرمان لیگ را هم شفاف‌سازی کنند. این کار را خادم و گودرزی که افراد ورزشی هستند باید انجام دهند و شفاف‌سازی کنند. حتی در مورد فولاد که قهرمان شده و تیم نفت و سایر تیم‌ها باید این کار انجام شود. شفاف‌سازی این نیست که فقط مردم را به جان استقلال و پرسپولیس بیندازند.

قلعه‌نویی تأکید کرد: کل قرارداد کادر فنی ما 2 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده است. خادم اکنون که به این مسئله ورود کرده باید از فولاد تا مس‌کرمان تمامی قراردادها را به مردم نشان دهد. آن موقع است که حقانیت استقلال روشن خواهد شد.

وی یادآور شد: ما علاوه بر اینکه تیم 55 جهان هستیم و رده 237 بهترین مربی را هم در اختیار داریم، باشگاهی هستیم که با 6 بازیکن بیشترین بازیکن و زمان را به تیم ملی داده‌ایم. آنوقت ببینید چه بلایی بر سر استقلال آورده‌اند.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: آیا در قطر هم این کارها را می‌کنند؟ از خادم سوال می‌کنم آیا سایر باشگاه‌‌ها پول‌هایی که خرج کرده‌اند از بیت‌المال و جیب دولت نبوده است؟ همه فکر می‌کردند قرارداد من 3 میلیارد تومان است.

قلعه‌نویی خطاب به خادم گفت: آقای خادم! معاونتت مبارک باشد. وظیفه‌ات است که قراردادهای سایر باشگاه‌ها را هم منتشر کنی، در غیر اینصورت به استقلال و پرسپولیس ظلم کرده‌ای.

وی عنوان کرد: به وزیر ورزش هم می‌گویم اگر بخواهد وضعیت مدیریت و هیئت مدیره استقلال را روشن کند با توجه به نزدیک بودن فصل نقل و انتقالات زودتر این کار را انجام دهد. البته مدیریت و هیئت مدیره ما تاکنون زحمت خود را کشیده‌اند.

سرمربی تیم استقلال در مورد اینکه گفته می‌شود قرار است روز جمعه به آمریکا برود و با باشگاه سپاهان هم به توافق رسیده، تصریح کرد: وجدانا تا این لحظه با تیم دیگری مذاکره نکرده‌ام. اگر استقلال اول یا دوم می‌شد یقینا از این تیم می‌رفتم اما اکنون دور از معرفت است که استقلال را ترک کنم.

قلعه‌نویی ادامه داد: به طور قطع می‌خواهم در استقلال بمانم و اگر دوستان در ادامه من را خواستند با همین تیم در فصل آینده خواهم بود و بازهم می‌گویم که وجدانا با تیم دیگری صحبت نکرده‌ام.

وی در پایان گفت: در مورد آمریکا هم باید بگویم شاید کسی از دوستان برای من بلیت گرفته که خودم خبر ندارم. البته بلیت آمریکا گران است و هر کسی آن را نمی‌گیرد!

۱۳۹۳/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...