نسخه چاپی

رتبه ایران از نظر جذب گردشگر خارجی

بانك جهانی از ورود ۳.۸ میلیون گردشگر به ایران در سال ۲۰۱۲ با رشد حدود نیم میلیون نفری نسبت به سال قبل از آن خبر داد و اعلام كرد ایران میان ۱۶۶ كشور رتبه ۵۴ را از نظر جذب گردشگر كسب كرده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،‌ آمارهای ارائه شده از سوی بانک جهانی نشان می‌دهد ایران در سال ۲۰۱۲ توانسته است ۳.۸۳۴ میلیون نفر گردشگر خارجی جذب کند. جذب گردشگر توسط ایران در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال قبل از آن ۴۸۰ هزار نفر افزایش یافته و به‌عبارتی رشد ۱۴درصدی داشته است. ایران در سال پیش از آن ۳.۳۵۴ میلیون گردشگر جذب کرده بود.

بر اساس این گزارش ایران بین ۱۶۶ کشور جهان رتبه ۵۴ را از نظر میزان جذب گردشگر در سال ۲۰۱۲ کسب کرده است. میان کشورهای جهان، فرانسه بیشترین میزان جذب گردشگر را در سال ۲۰۱۲ داشته است. این کشور توانسته است ۸۳ میلیون گردشگر در این سال جذب کند.

پس از این کشور، آمریکا با جذب ۶۶.۹ میلیون نفر و چین با جذب ۵۷.۷ میلیون نفر به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

برخی کشورها که گردشگر بیشتری نسبت به ایران جذب کرده‌اند عبارتند از: اسپانیا ۵۷.۶ میلیون نفر، ایتالیا ۴۶.۳ میلیون نفر، ترکیه ۳۵.۷ میلیون نفر، آلمان ۳۰.۴ میلیون نفر، انگلیس ۲۹.۲ میلیون نفر، روسیه ۲۸.۱ میلیون نفر، مالزی ۲۵ میلیون نفر، عربستان ۱۴.۲ میلیون نفر، مصر ۱۱.۱ میلیون نفر، ژاپن ۸.۳ میلیون نفر، اندونزی ۸ میلیون نفر، هند ۶.۵ میلیون نفر و اردن ۴.۱ میلیون نفر.

از جمله کشورهایی که جذب گردشگر کمتری نسبت به ایران داشته‌اند نیز عبارتند از: آلبانی ۳.۵ میلیون نفر، الجزایر ۲.۶ میلیون نفر، قطر ۲.۴ میلیون نفر، آذربایجان ۱.۹۸ میلیون نفر، لبنان ۱.۳۶ میلیون نفر، پاکستان ۹۶۶ هزار نفر و تاجیکستان ۲۴۴ هزار نفر. جزایر سلیمان نیز با جذب ۴۶۰۰ گردشگر در انتهای رده‌بندی جهانی قرار گرفته است.

۱۳۹۳/۲/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...