نسخه چاپی

اختصاص 100 میلیارد تومان به قطار شهری مشهد

سخنگوی دولت در حاشیه بازدید از پروژه خط ۲ قطار شهری مشهد نیز اظهار كرد: تا پایان سال جاری مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی به پروژه خط ۲ قطار شهری اختصاص می‌یابد. پرداختی دولت متناسب با دریافتی از خزانه است. سال گذشته مجموع اعتبارات دولتی پیش‌بینی شده در قانون مبلغ ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بود كه ۵۷ هزار میلیارد تومان آن برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده بود.

به گزارش نما، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه "از مجموع اعتبارات دولت در سال گذشته تنها مبلغ ۱۴۷.۵ میلیارد تومان محقق شد"، افزود: در بخش عمرانی نیز تنها ۲۱ هزار میلیارد تومان از بودجه پیش‌بینی شده تخصیص یافت.

وی ادامه داد: سال گذشته با توجه به کاهش تحقق اعتبارات دولت و کاهش تخصیص بودجه پیش‌بینی شده در بخش عمرانی، مبلغ پرداختی به پروژه‌های عمرانی نیز کاهش یافت. با این حال مبلغی که در سال گذشته به پروژه قطار شهری مشهد اختصاص داده شد، با سایر تخصیص‌های دولت متفاوت بود.

نوبخت با بیان اینکه "دولت در بودجه سال ۹۳ نسبت به سال گذشته اعتبار بیشتری را برای خط ۲ قطار شهری مشهد اختصاص داده است"، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش شهردار مشهد، شهرداری نیز آمادگی تأمین منابع لازم را برای این پروژه دارد.

وی با اشاره به حساسیت استاندار خراسان رضوی نسبت به پروژه خط ۲ قطار شهری، ابراز امیدواری کرد که این پروژه با همکاری مشترک دولت و شهرداری مشهد به سرعت اجرا شود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اهمیت حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: مشهد به دلیل وجود بارگاه ثامن‌الحجج(ع) و پذیرش زائران آن، شهری استثنایی است و نمی‌توان آن را از جهت میزان مسافرپذیری با سایر شهرها مقایسه کرد.

بر اساس این گزارش، نوبخت علاوه بر بازدید از خط ۲ قطار شهری مشهد، مناطق حاشیه‌ شهر و پروژه بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی، از پروژه خط یک قطار شهری و خط یک بی‌آرتی نیز بازدید کرد و استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و جمعی از مسئولان استانی و شهری نیز او را در این بازدید همراهی کردند.

۱۳۹۳/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...