نسخه چاپی

شرط هیئت پارلمانی ایران برای سفر به انگلیس

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس گفت: اگر انگلیسی‌ها بخواهند از هیئت پارلمانی ایران در سفر به این كشور انگشت‌نگاری كنند، قطعاً به این سفر نمی‌رویم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در خصوص مصوبه پارلمان اروپا درباره انگشت‌نگاری از اتباع ایران در سفر به اروپا، گفت: قانون انگشت‌نگاری به خودی‌خود بد نیست، اما هر اتفاقی که می‌افتد باید به صورت متقابل باشد؛ یعنی هر آنچه برای ما هست، برای آنها هم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به سفر هیئت پارلمان ایران به انگلیس، اظهار داشت: ما از هیئت پارلمانی انگلیس انگشت‌نگاری نکردیم، طبیعتاً اگر قرار باشد هیئت پارلمانی ایران هم به انگلیس برود، بدون شک بدون انگشت‌نگاری خواهد بود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس خاطرنشان کرد: البته انجام سفر هیئت پارلمانی ایران به انگلیس به نظر کمیته سفرهای خارجی مجلس دارد که تصمیم نهایی را در این خصوص با در نظر گرفتن تمام جوانب خواهد گرفت؛ در حال حاضر ما منتظر نتیجه بررسی و تصمیم کمیته درباره سفر هیئت پارلمانی ایران به انگلیس هستیم.

منصوری آرانی تاکید کرد: اگر تصمیم کمیته سفرهای خارجی مجلس بر این شد که سفر هیئت پارلمانی به انگلیس، انجام شود و اگر انگلیسی‌ها موضوع انگشت‌نگاری را مطرح کنند، بنده به عنوان رئیس هیئت قطعاً با انجام این سفر موافقت نخواهم کرد چرا که ما هیئت پارلمانی انگلیس را بدون انگشت‌نگاری پذیرفتیم و متقابلاً بر اساس عرف، هر هیئت پارلمانی ایرانی که بخواهد به این کشور سفر کند، باید بدون انگشت‌نگاری باشد و شک نکنید که خارج از این قاعده را نخواهیم پذیرفت.

۱۳۹۳/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...