نسخه چاپی

جان كری: اسرائیل درحال تبدیل شدن به یك نظام «آپارتاید» است

وزیر خارجه آمریكا هشدار داد درصورت شكست مذاكرات دوجانبه میان اسرائیل و فلسطین این احتمال وجود دارد كه اسرائیل به یك نظام آپارتاید تبدیل شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،جان کری، وزیر خارجه آمریکا در جلسه‌ روز جمعه خود با تعدادی از رهبران بلند‌پایه با انتقاد از اسرائیل اعلام کرد درصورتی که راه‌حلی دوجانبه برای تنش ایجاد شده میان اسرائیل و فلسطین وجود نداشته باشد این احتمال وجود دارد که اسرائیل به یک دولت آپارتاید تبدیل شود.
کری گفت: آپارتاید کلمه‌ای است که به صورت دقیق آنچه در کرانه باختری در حال انجام است را توضیح داده که همان تمایل اقلیت اسرائیلی برای سرزمین‌ فلسطینیان است.
مقامات آمریکایی به ندرت از واژه آپارتاید برای اسرائیل استفاده کرده‌اند و پیش از این باراک اوباما استفاده از این واژه برای خطاب قرار دادن اسرائیل را ممنوع کرده بود. آپارتاید خواندن اسرائیل از سوی کری با اعتراض شدید مقامات رژیم صهیونیستی همراه بوده است.
جان کری در این جلسه تغییر رهبران اسرائیل و فلسطین را راهی برای سازش میان دو طرف و دستیابی به توافق اعلام کرد.
جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توجیه اظهارات جان کری گفت: {کری} در مورد اسرائیلی صحبت می‌کرد که می‌خواهد در آینده شاهد آن باشد و اسرائیل و فلسطین در آرزوی آن هستند.

۱۳۹۳/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...