نسخه چاپی

پایان مذاكرات گس در تهران

مدیركل سیاسی وزارت امورخارجه انگلیس، درملاقات با مقامات سیاست خارجی ایران مشكلات پیش روی بازسازی و بازگشایی سفارت آن كشور در تهران را مطرح و پیگیری كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، سایمون گس مدیرکل سیاسی وزارت امورخارجه انگلیس که بامداد روز گذشته در رأس هیأتی به منظور انجام رایزنی و تبادل نظر با مقامات کشورمان در خصوص موضوعات دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی وارد تهران شده بود ، با مقامات وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار سایمون گس با مدیرکل غرب اروپای وزارت امورخارجه ، طرفین در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه شامل وضعیت فعلی سفارتخانه ها ، کارکنان ، خدمات رسانی کنسولی به ایرانیان مقیم بریتانیا و تسهیل کارکرد روان سفارتخانه ها مذاکره و روند بهبود تدریجی مناسبات دو کشور را مرور کردند.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه در این ملاقات مراتب ناخرسندی کشورمان را نسبت به گزارش حقوق بشر وزارت خارجه انگلیس و همچنین اقدام وزارت خزانه داری انگلیس برای روزآمد نمودن فهرست تحریم علیه برخی از مقامات کشورمان به طرف انگلیسی اعلام کرد و اینگونه اقدامات را مغایر با حسن نیت در بهبود روابط دو کشور دانست.

طرف انگلیسی نیز در این ملاقات ضمن ارائه توضیحاتی در این خصوص ، مشکلات پیش روی بازسازی و بازگشایی سفارت آن کشور در تهران را مطرح و پیگیری کرد.

مدیرکل سیاسی وزارت خارجه انگلیس همچنین با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا و عباس عراقچی معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه دیدار کرد و درخصوص موضوعات بین المللی از جمله مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای ۱+۵ که وی نیز مسئولیت کشورش در این گروه را بر عهده دارد ، تبادل نظر نمود.

سایمون گس در آخرین مرحله از گفتگوهایش با مقامات وزارت امور خارجه ، در دیدار با حسین امیرعبدالهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه در خصوص تحولات خاورمیانه به تبادل نظر پرداخت.

مدیرکل سیاسی وزارتخارجه انگلیس در پایان سفر خود به کشورمان ، دوشنبه شب تهران را به مقصد لندن ترک کرد.

گفتنی است علاوه بر وزرای خارجه و هیأت های پارلمانی ، مدیران کل سیاسی اغلب کشورهای عضو اتحادیه اروپایی نیز طی سه ماه گذشته برای پیگیری مسایل مربوط به روابط دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی سفرهایی به تهران داشته اند

۱۳۹۳/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...