نسخه چاپی

ایران، عامل موفقیت های اسد

عکس خبري -ايران، عامل موفقيت هاي اسد

پایگاه خبری-تحلیلی النشره می‌نویسد: موفقیت بشار اسد و مطرح كردن خود به عنوان بازیگر اساسی به صلابت مواضع روسیه و ایران مربوط می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، پایگاه النشره در مطلبی با اشاره به نامزد شدن بشار اسد برای انتخابات ریاست جمهوری سوریه آورده است: با نامزدی بشار اسد برای انتخابات ریاست جمهوری سوریه برای سومین بار مطابق قانون اساسی سوریه در واقع تلاش‌ها متوالی از زمان برگزاری نشست ژنو یک برای شکل گیری روند انتقالی بدون بشار اسد یا انتقال اختیارات وی به شکست انجامید.

این اقدام بشار اسد یعنی نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری سئوالات زیادی را برانگیخت است که آیا جهانیان که از سه سال قبل جنگی علیه نظام سوریه به راه انداخته اند واقعیت را پذیرفته‌اند یا در آستانه بازی با برگه جدید که احتمال نظامی باشد با هدف بر هم زدن اوضاع است یا ممانعت از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از طریق اقدامات نظامی جدید برای تسخیر دمشق از جبهه درعا یا فشارهای بیشتر برای تقلبی جلوه دادن انتخابات ریاست جمهوری هستند.

این درحالی است که منابع دیپلماتیک عربی بیان کردند: اعلام بشار اسد درباره نامزدی خود به مثابه اعلام پیروزی ولو به شکل جزیی است به ویژه که وی توانسته است خطر را از پایتخت سوریه با بازپس گیری القلمون و مساحت جغرافیایی چشمگیر در غوطه شرقی، دور کند. وی همچنین توانسته است روند آشتی ملی را فعال کند.

النشره می‌نویسد: موفقیت بشار اسد و مطرح کردن خود به عنوان بازیگر اساسی به صلابت مواضع روسیه و ایران مربوط می‌شود به طوری که روسیه در بعد بین‌المللی به خوبی از نظام سوریه پوشش داده است و ایران حمایت همه جانبه‌ای از سوریه به عمل آورده است.

در حال حاضر بشار اسد در راستای تسلط بر روستاها و شهرهای بیشتر می کوشد به ویژه که سرعت عمل ارتش سوریه و شدت درگیری‌ها قابل تامل است و ارتش سوریه از وضعیت دفاع به حمله در حمص، حومه دمشق و حلب و منطقه کسب و مناطق مجاور آن در شمال سوریه روی آورده است.

النشره می نویسد: در میان ابراز خرسندی طرفداران بشار اسد، آثار نگرانی بر مخالفان خارج نشین سوری آشکار شده است و مخالفان داخلی سوریه موضع مشخصی اتخاذ نکرده‌اند. در واقع بشار اسد گام نخست را برای سومین دوره ریاست جمهوری خود برداشته است و این برای بر هم زدن موازنه منطقه‌ای کافی است.

۱۳۹۳/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...