نسخه چاپی

بحران جدید در استان الانبار عراق

گروه تروریستی داعش در عراق كه برای مدتی با بستن سدهای فلوجه، آب بسیاری از مناطق را قطع كرده بود، اینبار با گشود سدها، چندین منطقه در این استان را غرق در آب كرد.

به گزارش نما، باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، گروهک داعش، که از چند ماه پیش، آب را به روی مردم بسته بود و ساکنان مناطق مرکز و جنوب رود فرات به ویژه جنوب استان بابل را با خشکسالی مواجه کرده بود، این بار در اقدامی ناجوانمردانه، دریچه های سدهای استان الانبار را گشود و همه مناطق تا ابوغریب در حدفاصل بغداد را غرق در آب کرد.

این اقدام تروریستهای وابسته به القاعده موجب شد که این منطقه، رسما منطقه ای بحران زده اعلام شد. گروه داعش که در درگیری با نیروهای ارتش و پلیس عراق متحمل شکست های سهمگین شده است، با این اقدام ناجوانمردانه، خسارت های سنگینی را به محیط زیست استان بابل وارد کرد.

ابوعبدالله یکی از کشاورزان عراقی گفت: آن ها رود فرات را به روی ما بستند و تمام محصول ما را نابود کردند تا جایی که حتی برای آشامیدن نیز آب نداشتیم. اما اکنون سدها را باز کردند و بلایی بر سر ما آوردند که کافران بر سرمان نیاوردند و دیگر هیچ محصولی نداریم.

ابوکامل یکی دیگر از کشاورزان عراقی نیز با تاکید بر این که قطع آب، سبب شوره زدن کشتزار او شده است، خاطر نشان کرد که در حال حاضر با توجه به از بین رفتن محصولش، هیچ منبع درآمدی ندارد.

۱۳۹۳/۲/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...