نسخه چاپی

تبرئه 3 ایرانی محكوم به اعدام در مالزی

مدیركل امور ایرانیان خارج از كشور وزارت امور خارجه از تبرئه ۳ ایرانی محكوم به اعدام در مالزی خبر داد و گفت: به همت سفارت ایران و با اخذ وكیل این ۳ نفر از اتهامات وارده تبرئه شده و پس از طی مراحل آزاد و به كشور بازمی‌گردند.

به گزارش نما به نقل از فارس: مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه از تبرئه ۳ ایرانی محکوم به اعدام در مالزی خبر داد و گفت: به همت سفارت ایران و با اخذ وکیل این ۳ نفر از اتهامات وارده تبرئه شده و پس از طی مراحل آزاد و به کشور بازمی‌گردند.

سید کاظم سجادی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه در خصوص ایرانیان زندانی در مالزی و اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه 86 نفر از اتباع ایرانی در انتظار حکم اعدام هستند، به سفر یک ماه گذشته خود به مالزی اشاره کرد و گفت: در ملاقات با مقامات این کشور آنها قول مساعد دادند که در این زمینه کمک کنند و در تلاش برای امضای موافقتنامه انتقال محکومان با این کشور هستیم.

وی در توضیح بیشتر گفت: روند رسیدگی به جرائم در دادگاه‌های مالزی به اینگونه است که وقتی دادگاه اول درباره پرونده‌ای حکم بدهد به دادگاه دوم ارسال و بعد از تایید به دادگاه سوم که دیوان عالی است ارجاع می‌شود و پس از تأیید دادگاه سوم به منظور تأیید نهایی برای پادشاه ارسال می‌شود و قبل از دستور پادشاه، حکمی اجرا نمی‌شود.

سجادی عنوان کرد: این افراد در انتظار حکم اعدام هستند، ولی ما موضوع را در دست پیگیری داریم و تا الان هیچ تبعه ایرانی در مالزی اعدام نشده است.

مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه همچنین اعلام کرد که با همت سفارت ایران در مالزی و پیگیری‌های وزارت امور خارجه و اخذ وکیل، سه تبعه ایرانی محکوم به اعدام در مالزی شامل یک خانم و 2 آقا در دادگاه فدرال این کشور از اتهامات وارد تبرئه شده و در حال حاضر در کمپ هستند و پس از طی مراحل آزاد و به کشور بازمی‌گردند.

سجادی تعداد زندانیان ایرانی در مالزی را ۲۲۹ نفر اعلام کرد.

۱۳۹۳/۲/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...