نسخه چاپی

پرونده قهرمان ربوده شده روی میز مجلس

برخی گرو‌های معاند و تروریست و همچنین تعدادی افراد وابسته به گرایشات فكری خاص، مدتی است با انجام یكسری اقدامات خرابكارانه و تروریستی سعی در ایجاد رعب و وحشت در دل مردم مرزهای شرقی به ویژه استان سیستان وبلوچستان را دارند .

به گزارش نما به نقل از دانا، سه جوان (محمد علی غفاری، حامد صداقتی و مهدی حسینی) که با وسیله نقلیه شخصی از تهران به بندر چابهار سفر کرده بودند در روز چهارشنبه هفته گذشته و هنگام بازگشت از بندر چابهار در ۶۰ کیلومتری شهرستان خاش در جنوب سیستان و بلوچستان خودروی آنها مورد اصابت بیش از ۵ گلوله از ناحیه در و لاستیک جلو قرار گرفت که محمد علی غفاری به دلیل اصابت گلوله به ناحیه سر و پا در این حادثه جان خود را از دست داد و از سرنوشت دو سرنشین دیگر این خودرو اطلاعی در دست نیست.

در همین رابطه منصور حقیقت پور در گفت وگویی اظهار داشت: در جلسه ای که امروز(شنبه) با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داشتیم بنا شد که تحقیق در مورد وضعیت این شمشیرباز به محمدرضا محسنی ثانی نماینده سبزوار که مسوول پرونده مرزبانان ربوده شده از سوی کمیسیون بود، داده شود.


وی افزود: بنا شد تا فردا محسنی ثانی در این موضوع تحقیقات لازم را انجام دهد و گزارش این موضوع فردا در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شود.

محمدرضا محسنی ثانی نماینده مردم سبزوار در این باره گفت: در این راستا هنوز به نتیجه ای نرسیدیم که بتوان آن را اعلام قطعی کرد.

حمیدرضا پشنگ نماینده خاش در مجلس نیز درباره وضعیت پیش آمده می گوید: هنوز مشخص نیست این فرد به گروگان گرفته شده یا خیر؟ و انگیزه های ربایندگان احتمالی نیز هنوز مشخص نشده است ولی در این راستا مسوولان امنیتی در حال بررسی موضوع هستند.

همچنین «روح الله جمعه ای»در گفت و گویی اظهار داشت: هنوز دلایل و شواهدی از وجود گروهک های تروریستی و یا گروگان گیری آنها در پرونده شمشیرباز ربوده شده بدست نیامده است و احتمال تسویه حساب شخصی در این پرونده وجود دارد.

رییس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات بین الملل وزارت کشور خاطر نشان کرد: تا کنون هیچ خبر موثق، رسمی و دقیقی از علل و انگیزه وقوع حادثه برای صداقتی شمشیر باز کشورمان نداریم.

جمعه ای تاکید کرد: پیگیری ها همچنان از سوی مسولان ذیربط در خصوص پرونده صداقتی و همراهانش ادامه دارد.

برخی گرو‌های معاند و تروریست و همچنین تعدادی افراد وابسته به گرایشات فکری خاص مدتی است با انجام یکسری اقدامات خرابکارانه و تروریستی سعی در ایجاد رعب و وحشت در دل مردم مرزهای شرقی به ویژه استان سیستان وبلوچستان را دارند .

لازم به یاد آوری است که قبل از این حادثه، اقدامات مغرضانه و خرابکارانه مانند ترور دادستان زابل، ترور یک معلم و گروگان گیری مرزبانان منطقه جکیگور توسط برخی جریانات و گروه های تروریستی صورت گرفت.

البته به نظر می‌رسد که این اقدامات یک هدف اصلی و پنهان دارد و این مسئله را مطرح می کند که ممکن است این اقدامات متواتر و سریالی در جهت کسب اهداف و منافع خاصی باشد.

با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان در منطقه مرزی قرار دارد، ممکن است این گونه رفتارها در جهت نا امن کردن منطقه و در نهایت خروج مردم و خانواده‌ها از آن سرزمین باشد که در صورت بروز چنین اتفاقی قطعا این استان و برخی نقاط مرزی آن به پناه‌گاهی امن برای تروریست ها تبدیل خواهد شد که خود این موضوع مشکلات مختلفی را برای مردم استان در پی خواهد داشت.

همچنین ورود آسان مواد مخدر و کالاهای قاچاق نیز ممکن است که هدف انجام این عملیات ها باشد.

البته در این میان اختلافات قومی و شخصی نیز به دور از تصور نیست؛ لذا مسئولان دولتی و امنیتی می‌بایست در اسرع وقت نسبت به تحرکات این استان حساسیت نشان داده و توطئه های این گروه‌های تروریستی و معاند را در نطفه خفه کنند.

۱۳۹۳/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...