نسخه چاپی

حرف‌های یك «اعدامی» بعد از رهایی از مجازات

مردی كه 13 سال قبل به علت قتل برادر زن خود به قصاص نفس محكوم شده بود بعد از یك انتظار سخت 13 ساله با عفو اولیا دم از مرگ رهایی یافت.

به گزارش نما به نقل از فارس، رحمان خاطری، رئیس دادگستری سراب گفت: یک مرد 35 ساله در سراب که 13 سال قبل در یک نزاع برادر زن خود را به قتل رسانده بود با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

وی با بیان اینکه بخشش و عفو در آموزه‌های دینی ما جایگاه ویژه‌ای دارد اظهار کرد: با تلاش‌ها و وساطت‌های صورت گرفته از طرف واحد اجرای احکام، قضات دادگستری، دادستانی و امام جمعه سراب اولیا دم با گذشتن از حق قصاص امکان ادامه زندگی را برای این مرد سرابی فراهم کردند.

خاطری علت تاخیر در اجرای حکم قصاص و انتظار 13 ساله را عدم تامین فاضل دیه اولیای صغیر توسط اولیای کبیر مقتول عنوان کرد.

این مقام ارشد قضایی شهرستان یادآورشد: پرونده این مرد بعد از رسیدگی‌های لازم نهایتا با رای اصراری هیئت عمومی دیوان عالی کشور به قصاص نفس محکوم شد.

درخواست حلالیت دارم
قدیر قاتلی است که 13 سال قبل «رضا ط» برادر زن خود را در یک نزاع با ضربات چاقو از پای دراورده بود، اکنون بعد از یک انتظار سخت و دلهره و اضطراب، لذت عفو و بخشش را در روح و جسم خود احساس می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: برای روح مقتول هر روز نماز و قرآن می‌خواند و در این 13 سال با توکل به خدا و امید به بخشش خانواده مقتول نفس کشیده است.

قدیر در پاسخ به این پرسش که از اینکه می‌دانسته ممکن است هر لحظه بالای چوبه‌دار رود چه احساسی داشته اظهار کرد: فقط به خدا توکل می‌کردم و از اینکه با کار خود موجب داغدار شدن خانواده‌ای شده بودم احساس ندامت می‌کردم اما هرگز امید خود را به بخشش از دست ندادم.

وی با بیان اینکه با خبر شنیدن بخشش دنیایی را به او بخشیدند ابراز داشت: تا عمر دارم خود را مدیون خانواده مقتول می‌دانم و حاضرم هرکاری بکنم تا آنها حلالم کنند.

این قاتل رهیده از مرگ بیان داشت: آرزو می‌کنم تا خداوند از بارگناهانم بکاهد و دعا می‌کنم که خداوند هیچ بنده‌ای را شرمنده نکند.

از هم پاشیده شدن خانواده
قدیر در مورد سرنوشت خانواده خود بعد از قتل برادرزن گفت: متاسفانه حاصل نزاع خونین به از هم پاشیده شدن خانواده‌ام منجر شد.

قدیر خود را بیگانه با دود و دم معرفی کرد و افزود: زندان جای توبه و عبادت است در زندان انسان به خودسازی می‌رسد و به درستی نام زندان ندامتگاه است.

این قاتل ابراز داشت: در زندان سه مهارت آرایشگری، کامپیوتر و جوشکاری را فراگرفتم.

دغدغه شغل دارم
قدیر گفت: قبل از زندان در فضای سبز شهرداری تهران کار می‌کردم و امیدوارم بتوانم بعد از آزادی از زندان به شغل سابقم برگردم و یا در رشته‌هایی که در زندان مهارت یافتم مشغول به کار شوم.

زندان در انتظار این قاتل
رحمان خاطری رئیس دادگستری سراب گفت: طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی چنانچه قاتل به هر دلیلی قصاص نشود به علت اختلال در امنیت و نظم عمومی جامعه به حبس از 3 تا 10 سال محکوم می‌شود.


۱۳۹۳/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...