نسخه چاپی

لغو سخنرانی «رایس» با اعتراض دانشجویان

وزیر خارجه اسبق آمریكا بعد از چند هفته اعتراض دانشجویان و فعالان ضدجنگ، بالاخره روز شنبه رسما انصراف خود را از سخنرانی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشگاه «راتجرز»، اعلام كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه «نیویورک‌تایمز»، «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه اسبق آمریکا روز شنبه بعد از چند هفته اعتراض دانشجویان و گروه‌های ضدجنگ، بالاخره از سخنرانی در دانشگاه «راتجرز» نیوجرسی، انصراف داد. رایس اوایل ماه جاری از سوی مدیریت این دانشگاه برای سخنرانی در مراسم فارغ‌التحصیلی، دعوت شده بود. دعوت از وی با واکنش گسترده معترضان به جنگ عراق مواجه شد و فشار زیادی را علیه او ایجاد کرد.

معترضان می‌گویند خانم رایس به دلیل نقشی که در دولت «جورج بوش» در جنگ عراق ایفا کرده، نباید به این مراسم دعوت می‌شد. آن‌ها هفته گذشته چند ساعتی را نیز در برابر دفتر «رابرت بارچی» رئیس دانشگاه بست نشستند تا اعتراض خود را به برنامه سخنرانی رایس که قرار بود روز ۱۸ می (دو هفته دیگر) برگزار شود، نشان دهند. نهایتا رایس روز شنبه با صدور بیانیه‌ای رسما از حضور در مراسم انصراف داد. وی با این حال در بیانیه خود اقداماتش در دوره بوش را خدمت به آمریکا خوانده است.

رئیس دانشگاه نیز ساعتی بعد اعلام کرد که به تصمیم خانم رایس احترام گذاشت و به زودی فرد جدیدی را به عنوان جایگزین وی در مراسم فارغ‌التحصیلی معرفی می‌کند.

رایس بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ مشاور امنیتی ملی و از ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹، وزیر خارجه دولت «جورج بوش» بود.

۱۳۹۳/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...