نسخه چاپی

در پی توافق حمص ۵۰ عنصر مسلح تسلیم شدند

شبكه خبری «المیادین» اعلام كرد كه در نخستین گام از اجرای توافق آتش بس حمص قدیم سوریه، یك گروه 50 نفری از عناصر مسلح شنبه شب خود را تسلیم ارتش سوریه كردند.

به گزارش نما، ایرنا به نقل از المیادین، این 50 عنصر مسلح خود را از منطقه ˈالوعرˈ حمص تسلیم ارتش سوریه کرده اند.

این شبکه خبری افزود: عناصر مسلح متعهد شده اند که زنان و کودکان ربوده شده در دو شهرک نبل و الزهراء در استان حلب را آزاد کنند.

المیادین خاطرنشان کرد: اجرای توافق آتش بس تاکید دارد که همزمان با تخلیه عناصر مسلح از مناطق تحت محاصره حمص، برای ورود نیروهای کمک رسان به دو شهرک نبل و الزهراء باید معابر امن گشوده شود.

براساس گزارش این شبکه، تا روز دوشنبه همه بندهای این توافق بطور کامل اجرا خواهد شد و نماینده سازمان ملل متحد در مذاکرات، ضامن اجرای توافقنامه امضای شده بین ارتش سوریه و عناصر مسلح است.

ارتش سوریه و عناصر مسلح روز شنبه با حضور نماینده سازمان ملل متحد، توافقنامه آتش بس کامل در شهر حمص قدیم را امضا کردند.

مهمترین بندهای این توافقنامه

پایگاه اطلاع رسانی شبکه المنار لبنان مهمترین بندهای توافقنامه حمص امضا شده بین دولت سوریه و گروه های مسلح را به شرح زیر اعلام کرد:

1- خروج عناصر مسلح به منطقه تلبیسه در ریف شمالی حمص درحالی که فقط می توانند سلاح های فردی خود را در اختیار داشته باشند.

2- حل و فصل وضعیت 50 عنصر مسلح در منطقه الوعر که بزودی تحت سلطه کامل ارتش سوریه قرار می گیرد.

3- ایجاد گذرگاه امن برای دو شهرک نبل و الزهراء در ریف حلب و ورود کمکها و مواد غذایی به این دو شهرک.

شبکه المنار در ادامه به نقل از منابع مطلع از توافقنامه حمص قدیم افزود: عناصر مسلح، شهر را با اتوبوس های دولت سوریه و با حمایت ارتش سوریه تا ورودی های مناطق تلبیسه و الدار الکبیره ترک می کنند.

«کسانی که منطقه را ترک می کنند حدود 2 هزار 500 تن هستند که 900 تن از آنها عنصر مسلح و سایرین، خانواده آنها هستند».

به گزارش المنار، عناصر مسلح شرط کرده اند که به خانواده آنها هم اجازه خروج داده شود و در مقابل، آنها خانواده های به گروگان گرفته شده در حمص قدیم را آزاد می کنند.

این شبکه اضافه کرد: انتظار می رود عناصر مسلح خود را به استان دیرالزور برسانند زیرا مردم مناطق ˈالدار الکبیرهˈ و ˈدار عزوˈ حاضر نشده اند آنها را بپذیرند و اجازه اقامت در این مناطق و همچنین ایجاد معابری برای رساندن غذا و سلاح به آنها را نداده اند؛ مهمتر اینکه اختلافات بزرگی بین آنها با عناصر مسلح در تلبیسه و الرستن ایجاد شده است.

۱۳۹۳/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...