نسخه چاپی

ایران صادركننده گاز به اروپا می‌شود

پایگاه اینترنتی "سی آر آی" چین نوشت: ایران به اروپا پیشنهاد كرده است كه به كشورهای این قاره گاز بفروشد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی فرانسه زبان "سی آر آی" نوشت: بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران اعلام کرد کشورش آماده است به کشورهای اروپایی گاز طبیعی تحویل دهد . وی گفت ایران کشوری است که قادر است گاز در مقادیر زیاد بفروشد و آمادگی دارد از طریق خط لوله انتقال گاز یا به صورت گاز مایع طبیعی به اروپا گاز صادر کند.

وی افزود اروپایی ها خواستار آن هستند که منابع انرژی خود را متنوع کنند و پیشنهاد ایران با اختلافات بین روسیه و اروپا بر سر بحران اوکراین ارتباطی ندارد.

پایگاه اینترنتی سی آر آی چین گزارش داد: توسعه فازهای مختلف میدان پارس جنوبی به ایران اجازه خواهد داد این کشور از سال آینده که از مارس 2015 آغاز می شود صادرات گاز طبیعی خود را افزایش دهد. میدان پارس جنوبی - گنبد شمالی واقع در خلیج فارس بین ایران و قطر مشترک است و یکی از بزرگترین میدانهای گازی جهان به شمار می‌رود. به گفته آژانس بین المللی انرژی این میدان 51 هزار میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و حدود 7.9 میلیارد متر مکعب میعانات گاز طبیعی در خود نهفته دارد. این میدان گازی 9700 کیلومتر مربع وسعت دارد و از پارس جنوبی به وسعت 3700 کیلومتر مربع در آبهای سرزمینی ایران و گنبد شمالی به وسعت 6000 کیلومتر مربع در آبهای سرزمینی قطر تشکیل شده است.

این پایگاه در پایان نوشت: مذاکراتی که اتحادیه اروپا و آمریکا با ایران در پیش گرفته‌اند احتمال دارد موجب کاهش تحریمها بر بخش نفت و گاز طبیعی ایران شود.

۱۳۹۳/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...