نسخه چاپی

پارك علم و فناوری دانشگاه آزاد افتتاح می‌شود

مدیركل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی از افتتاح پارك علم و فناوری دانشگاه آزاد در نیمه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، داوود ثمری اظهار داشت: در راستای تبدیل علم به محصول و حمایت از طرح‌های علمی تجاری‌ساز تفاهم‌نامه‌ همکاری بین دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد با وزارت نفت منعقد شده است.

وی افزود: این تفاهم‌نامه همکاری در قالب دو کنسرسیوم صنایع بالادستی و پایین‌دستی پروژه‌های تعریف شده و با توجه به امکانات دانشگاه اعم از آزمایشگاه‌ها، اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تأسیس دفتر تجاری‌سازی نتایج تحقیقات برای اولین بار در چارت تشکیلاتی دانشگاه آزاد به منظور تبدیل علم به محصول و حمایت لازم از ‌طرح‌های تجاری اعضای هیئت علمی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه همکاری بین وزیر نفت و رئیس دانشگاه آزاد در راستای وظایف این دفتر منعقد می‌شود.

به گفته وی،دانشگاه آزاد اسلامی در کنار این برنامه طی هماهنگی خوبی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و ثبت پتنت‌های بین‌المللی(حق مالکیت معنوی) در توسعه این شرکت‌ها در حال برنامه‌ریزی است.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به افتتاح پردیس فناوری این دانشگاه در راستای این همکاری و به عنوان یکی از برنامه‌های این دفتر یادآور شد: این پردیس با همکاری معاونت علمی در آینده‌ای نزدیک در مجاورت پارک فناوری پردیس ریاست جمهوری افتتاح می‌شود.

ثمری همچنین از تعامل و همکاری خوب دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت علوم در خصوص راه‌اندازی مراکز رشد و تشکیل پارک علم و فناوری خبر داد و خاطرنشان کرد: مقدمات کار راه‌اندازی مراکز رشد و تشکیل اولین پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد نهایی شده که تا پایان نیمه اول سال جاری افتتاح می‌شود.

وی با تأکید بر همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با سایر دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها از جمله امیر کبیر، سازمان میراث فرهنگی، شهرداری تهران و دیگر مؤسسات بیان داشت: همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با این مراکز در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی انجام می‌شود.

به گفته وی،خروجی و مزایای این همکاری‌ها عملیاتی شدن نیازهای تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی مشخص توسط دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد زمینه‌های لازم برای آموزش‌های ضروری به افراد در این دستگاه‌های دولتی است.

این مقام مسئول با اشاره به مبحث ارتباط دانشگاه با صنعت افزود: دانشگاه آزاد تمام این برنامه‌های علمی تحقیقاتی منجر به تولید علم و ثروت را در راستای عدم استمرار بی‌اعتمادی بین این دو بخش انجام می‌دهد

ثمری تأکید کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت در کشور منسجم و ارگانیک نیست، دانشگاه تولید علم را به صورت صرف و صنعت فقط افزایش تولید با سیستم قدیمی و سنتی را پیگیری می‌کند.

وی یادآور شد: ایران در دنیا نظر تولید علم در وضع مناسبی است اما در فرآیند تجاری‌سازی با تبدیل علم به محصول، ثروت و عرضه در بازار کشور با مسائل و مشکلات زیادی روبرو است.

۱۳۹۳/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...