نسخه چاپی

جهانگیر: سازمان زندانها از مهمترین سازمان‎ها از نظر تاثیرگذاری اجرای عدالت است

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی كشور با تاكید بر اهمیت اجرای عدالت در جامعه این سازمان را از مهمترین نهادهای مجری عدالت در جامعه خواند.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومي سازمان زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور، اصغر جهانگیر در جمع مديران ستادي ‎و استاني سازمان زندان‎ها با اشاره به جايگاه این سازمان در نظام عدالت کشور افزود: به جرأت می‎توان گفت که سازمان زندانها یکی از مهمترین سازمان‎ها از نظر تاثيرگذاری اجراي عدالت در جامعه است.
وی ادامه داد: سازمان زندانها محل آزمون وخطا نيست؛ بنابراین نظام زندانبانی بايد با ارتقای آموزش و ارائه آموزش‏هاي مستمر، برای پویایی هر چه بیشتر تلاش کند.
وی با تشريح موقعيت‏ هاي مختلفي که هر سازمان امکان مواجه با آنها را دارد تصریح کرد: بايد با استفاده از تجاربي که در اختیار داريم، بکوشيم نقاط ضعف و قوت را شناسايي کنیم تا از فرصت‎سوزي‏ که مهمترين آفت اداري است مصون بمانیم.
رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه در ادامه سخنانش قانونگرايي و ترويج فرهنگ قانونمداری را رسالتي مهم برشمرد و ادامه داد: تجاوز به قانون، عامل توسعه بزهکاري در جامعه است.
وی افزود: امروز نظام ما دشمنان قسم‌خورده‎‌اي دارد که توجه به اين امر، مسئوليت ما را دوچندان مي‏کند زیرا اگر نتوانيم نقاط ضعف خودمان را بشناسيم دچار مشکل خواهيم شد؛ هر چند عوامل خارجی در ايجاد مشکلات سهيم هستند اما نبايد از خودمان هم غافل شويم.

رئيس سازمان زندانها در بخش پاياني سخنان خود با بیان اینکه زندان محلي براي مجازات نيست یادآور شد: زندان محلي برای اداره کساني است که بر طبق قانون، اصلاح رفتار و تربیت آنان به ما سپرده شده است.
مشاور رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که تنها ابزار ما برای اصلاح و تربیت محدوديت آزادي مجرمان است نه محدوديت‏ هاي ديگر و اگر محدویت‌های دیگر وجود دارد بايد در رفع آن بکوشيم.

وی تصریح کرد: البته باید به این نکته توجه داشت که اصلاح و تربیت زندانیان برای بازگشت سعادتمندانه به جامعه با حرف و شعار محقق نخواهد شد بلکه بايد درعمل، عملکرد اثربخشی داشته باشیم.

۱۳۹۳/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...