نسخه چاپی

رئیس‌جمهور تكلیف خرید تضمینی گندم از كشاورزان را روشن كند

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در تذكر شفاهی به رئیس جمهور خواستار تعیین تكلیف مسئول خرید تضمینی گندم شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، چند تن از نمایندگان تذکرات شفاهی خود را خطاب به مسئولان اعلام کردند.

سلطانی نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در تذکر شفاهی با بیان اینکه گندم و نان ۴۰ درصد و پروتئین ۵۰ درصد انرژی را تامین می‌کند، اظهار داشت: کاهش سریع مصرف گندم جای سوال دارد و با توجه به عدم ارائه الگوی جایگزین توام با افزایش قیمت سایر موارد غذایی توجه را به اتفاقات ناشی از قانون هدفمندی جلب می‌کند.

وی ادامه داد: بنابر این کم‌توجهی به این امر بخش کشاورزی را با خسارت مواجه می‌کند.

در ادامه شوهانی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از دولت و وزیر آموزش و پرورش درخواست کرد که به ارتقای جایگاه معلمان توجه کند.

وی با بیان اینکه عدالت ایجاب می‌کند که در راستای تساوی حقوق و دستمزد معلمان اقدام شود، گفت: براساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش در سال ۸۷ برای معلمان دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر باید مبلغی به عنوان حق همطرازی در نظر گرفته می‌شد که اجرا نشد.

نماینده مردم ایلام خطاب به رئیس جمهور گفت: مردم استان ایلام بی‌صبرانه منتظر حضور شما و هیئت وزیران هستند و پیشاپیش حضورتان را تبریک می‌گویم. شاه‌بیت خواسته‌های مردم استان ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی با توجه به ظرفیت جنوب استان است.

کماالدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل در مجلس در تذکر شفاهی اظهار داشت:تردید ندارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، مدیریت جهادی دولت و عزم ملی، شاهد ترقی ایران و تعالی ایرانیان خواهیم بود.

وی ادامه داد: دلواپسی من از کثرت بیکاری، گرانی، فقر، آسیب اجتماعی، افزایش فاصله طبقاتی، اهانت و حاشیه‌سازی برای رئیس جمهور، پاشیدن بذر یاس به جامعه توسط مخالفان جناحی دولت و کم‌توجهی به صنعت است.

در ادامه کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس در تذکر شفاهی با بیان اینکه ولایت فقیه، ولایت همان رسول‌الله(ص) است، اظهار داشت: آقای روحانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری شما رهبری آنگونه نوشتند که فرمودند "بدیهی است این رای و تنفیذ تا زمانی است که به پیمودن صراط مستقیم یعنی آرمانهای نظام اسلامی و دفاع از حقوق ملت و ایستادگی در برابر زورگویان پایبند باشید".

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بحث مذاکرات فرمودند "من خوشبین نیستم، اما مخالفتی نمی‌کنم و فکر نمی‌کنم این مذاکرات نتیجه‌ای که ملت انتظار دارد به دست آورد". ملت باید بیدار باشد و بداند چه اتفاقی افتاده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس خطاب به روحانی گفت: آقای روحانی در گزارش اخیر خود در صدا و سیما اینگونه از آرمانهای انقلاب عبور شد که گفتید "خوشبینی و بدبینی در دنیای سیاست معنا ندارد، باید واقع‌بین باشیم و با شناختی که از مسئله دارم بدبین نیستم." اگر قرار است چون حراج به آرمان‌های انقلاب بزنید جا دارد که خوشبین باشید.

کریمی قدوسی افزود: در حماسه ۲۴ خرداد مردم با رای خود مرکب قوه مجریه را زین کردند و به شما اجازه و اذن سوارشدن بر آن را دادند تا به اهداف عالیه که همان آرمان‌های انقلاب اسلامی است، با ایستادگی در برابر زورگویان برسید. آقای روحانی؛ مواظب باشید اگر از اصول و آرمانها عبور کنید، آن زین و مرکب را از زیر پای شما خواهند کشید و نباید قوه مجریه پای خود را گلیمش بیشتر دراز کند که اگر این کار را بکند ملت گلیم را از زیر پایش می‌کشند.

در ادامه عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به کشته شدن ۳ جوان در ۷ اردیبهشت از یک خانواده روستایی در مسیر شادگان و در اثر تصادف گفت: علت تصادف کم عرض بودن جاده و غیر استاندارد بودن آن است. آقای وزیر راه اگر انگشت فرزندانتان زخمی شود شما ماه‌ها نگران می‌شوید، اما به علت سهل‌انگاری در انجام وظایف‌تان یک خانواده عزادار شدند. لذا از شما درخواست می‌کنم که در اسرع وقت هیئتی را برای رسیدگی به وضعیت این جاده بفرستید.

حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در تذکر شفاهی به رئیس جمهور خواستار تعیین تکلیف مسئول خرید تضمینی گندم شد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در خصوص تذکر نماینده شاهین‌شهر گفت: این موضوع مهمی است و تاثیر زیادی دارد. علی‌القاعده باید وزارت جهاد مسئول این موضوع باشد اما باید منابع و مسئول نیز مشخص شود.

در پایان نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس طی سخنانی از رئیس جمهور و وزیر نیرو جهت احیای تالاب‌ها و دریاچه‌های این استان درخواست کمک کرد.

وی همچنین به وزیر آموزش و پرورش در خصوص استخدام نیروهای شرکتی و پیش‌دبستانی و به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص عدم مشخص شدن بازرسان و ناظران گندم تذکر داد.

۱۳۹۳/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...