نسخه چاپی

وضعیت نفت ایران در اروپا و آسیا

مدیر امور بین‌الملل شركت ملی نفت ایران با تشریح آخرین وضعیت تجارت و صادرات نفت خام ایران پس از توافق ژنو از مذاكره با پالایشگاه‌های ژاپن و كره جنوبی برای تمدید قراردادهای نفتی خبر داد و اعلام كرد: ایران هیچگونه نفتی به آلبانی صادر نكرده است.

به گزارش نما، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تشریح آخرین وضعیت تجارت و صادرات نفت خام ایران پس از توافق ژنو از مذاکره با پالایشگاه‌های ژاپن و کره جنوبی برای تمدید قراردادهای نفتی خبر داد و اعلام کرد: ایران هیچگونه نفتی به آلبانی صادر نکرده است.

سید محسن قمصری، در تشریح آخرین وضعیت تجارت و صادرات نفت خام ایران پس از توافق ژنو، گفت: در حال حاضر وضعیت صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در شرایط عادی و مطلوبی قرار دارد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه هنوز صادرات نفت ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا آغاز نشده است، درباره فروش نفت به کشور آلبانی، توضیح داد: شرکت ملی نفت ایران هیچ گونه محموله نفتی به آلبانی صادر نکرده است.

رویترز اخیرا با انتشار گزارشی، مدعی شده است: پس از توافق ژنو تاکنون ایران هیچگونه نفتی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر نکرده اما کشورهایی همچون آلبانی در جنوب اروپا به جمع مشتریان جدید نفتی ایران پیوستند.

آخرین وضعیت صادرات نفت به هند

این مقام مسئول در شرکت ملی نفت همچنین در خصوص گزارش برخی از رسانه های خارجی درباره درخواست اخیر " تهران برای دریافت پول نفت صادراتی به هند به ریال عمان" اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی روند صادرات نفت ایران به پالایشگاه‌های هند همچون گذشته انجام می‌شود، بیان کرد: هم اکنون نفت ایران در قالب یورو و روپیه از هند دریافت می شود.

آغاز مذاکرات نفتی با ژاپن و کره

قمصری در ادامه در خصوص دلایل کاهش ۵۱ درصدی صادرات طلای سیاه ایران به پالایشگاه های ژاپنی، بیان کرد: کاهش ۵۱ درصدی صادرات نفت ایران به ژاپن صحت ندارد و هم اکنون در محدوده ۱۵۰ هزار بشکه نفت به این کشور آسیایی صادر می شود.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران همچنین درباره تمدید قراردادهای صادرات نفت به پالایشگاه های ژاپن و کره جنوبی، تبیین کرد: مذاکرات با پالایشگرهای این دو کشور آغاز شده و پیش بینی می شود به زودی قراردادهای نفتی پالایشگاه‌های این دو کشور تمدید شود.

گزارش‌های غیر رسمی رسانه های خارجی از احتمال تمدید قراردادهای شرکت ایدمیتسو کوسان سومین شرکت پالایشگاهی و شرکت نفت و انرژی جی ایکس ژاپن حکایت دارد.


ایران یک میلیون بشکه نفت صادر می کند

این مقام مسئول در ادامه در مورد حجم صادرات نفت ایران، گفت: هم اکنون ایران در محدوده یک میلیون بشکه نفت صادر می کند و در صورت افزایش تقاضا قطعا حجم فروش و صادرات نفت ایران هم افزایش می یابد.

قمصری در پاسخ به سئوال دیگر مبنی بر حمل نفت خام صادراتی ایران به صورت مستقلتوسط کشتی های نفتکش کشورهای خریدار، گفت: تاکنون به جز ژاپن تمامی محموله های نفت صادراتی ایران توسط شرکت ملی نفتکش حمل و تحویل داده شده است.

سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران پیشتر، با اشاره به پهلوگیری نفتکش‌های ژاپنی برای انتقال نفت در پایانه های نفت ایران از افزایش توان عملیاتی صادرات نفت ایران به بیش از ۶ میلیون بشکه در روز خبر داده بود.

۱۳۹۳/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...