نسخه چاپی

رحیمی: دایی بخواهد، كریمی را می‌آورم

رحیمی مدیرعامل پرسپولیس می‌گوید: نمی‌توانم مبلغ قرارداد دایی را كاهش دهم.

می گوید: « اهل مصاحبه نیستم، از من نخواهید زیاد حرف بزنم. مگر مدیران رئال مادرید و بارسلونا هر روز مصاحبه می کنند که تند و تند حرف بزنم؟ » و ادامه می دهد: « مصاحبه های زیاد، حاشیه ساز می شود. » اما دغدغه هایش جالب و حرف هایش واقعاً شنیدنی است:

* از مهم ترین مسئله شروع کنیم ؛ این روزها مدیران وزارت ورزش و سازمان لیگ به دنبال کاهش مبلغ قراردادها هستند، آیا شما هم چنین کاری خواهید کرد؟

قطعاً من هم وزارت ورزش و جوانان را متولی ورزش کشور می دانم و معتقدم باشگاه ها باید به مصوبات خود احترام بگذارند، هرچند تفاوت هایی وجود دارد. با اینکه برخی باشگاه ها می گویند خصوصی هستند اما در واقع در لیگ ایران، هیچ باشگاهی خصوصی نیست و همگی به طور کامل یا نیمه کامل، از بودجه دولت اداره می شوند. آنها می توانند هر چقدر که دوست دارند، خرج کنند. فیفا هم ایرادی نمی گیرد زیرا باشگاه های ما با عنوان خصوصی به فیفا معرفی شده اند، فیفا نمی پرسد چرا کم پول داده اند یا زیاد؟ هر کسی کار خودش را می کند. ما هم با توجه به هیأت مدیره جدیدی که انتخاب شده، دست مان باز است. البته اگر همه باشگاه ها قراردادهایشان را کم کنند، ما هم این رویه را خواهیم داشت و به شدت استقبال می کنیم اما در غیر این صورت، پا به پای بقیه هزینه می کنیم.

* پس با این حساب، قرارداد بازیکنان پرسپولیس کاهش نمی یابد؟

آنهایی که قراردادشان دوساله است که هیچ، چون نمی توانم در قراردادشان دست ببرم اما باقی بازیکنان شرایط شان متفاوت است. در موقع بستن قراردادهای جدید می توانم به فکر کاهش هزینه های باشگاه باشم.

* مگر چند بازیکن، قرارداد دوساله یا بیشتر دارند؟

اکثر بازیکنان این شرایط را دارند.

* قرارداد علی دایی که این همه روی آن بحث شده چطور؟

قرارداد دایی کاملاً مشخص و شفاف است. او سه ساله قرارداد بسته و من نمی توانم در آن دست ببرم. نه آن را کم می کنم و نه زیاد.

* به نظرتان مبلغ قرارداد علی دایی خیلی زیاد نیست؟

نه، من این طور فکر نمی کنم! حالا که دوباره بندهای قرارداد دایی را می بینم، متوجه می شوم مبلغ آن نسبت به سایر مربیان چندان بالا نیست. این قرارداد، قرارداد خوب و مناسبی است که من و اعضای هیأت مدیره مشکلی با آن نداریم.

* یکی از حاشیه های دیروز، حضور هواداران علی کریمی مقابل دفتر باشگاه و درخواست آنها از شما بابت برگرداندن این بازیکن به پرسپولیس بود. ماجرا را تشریح می کنید؟

به هر حال پرسپولیس خانه بازیکنان بزرگی بوده و هست ؛ پروین، کلانی، کاشانی، مایلی کهن، دادکان و همه آن ستاره هایی که نام نمی برم زیرا نگرانم برخی از نام ها از قلم بیفتند. آنها، ستاره های محبوبی بودند. نسل بعدی که به پرسپولیس آمد، مانند عابدزاده، مهدوی کیا، کریمی و… هم محبوبیت زیادی به دست آوردند و طبیعی است هنوز هم محبوب باشند. مردم با این اسم ها زندگی می کنند و حالا که مثلاً علی کریمی در تیم نیست، بخشی از هواداران ناراحتند. من آنها را به آرامش دعوت کردم و گفتم امیدوارم همه پرسپولیسی ها به خصوص علی کریمی و علی دایی که با هم قهر کرده اند، آشتی کنند تا در کنار هم باشند. امیدوارم همه به خاطر نام پرسپولیس، گذشت کرده و گذشته را فراموش کنند. پرسپولیس و هوادارانش باید به آرامش فکری برسند. ما می خواهیم حرکتی انجام دهیم تا همه کنار هم باشند.

* یعنی امکان دارد علی کریمی را به پرسپولیس برگردانید؟

ببینید در یک کلام باید بگویم در امور فنی دخالتی ندارم. اگر کادرفنی ترجیح بدهد علی کریمی را بیاوریم، برای جذب این بازیکن تلاش خواهیم کرد، در غیر این صورت در کار فنی دخالت نمی کنم. اصلاً خودِ شما اگر سرمربی باشید، اجازه می دهید منِ مدیرعامل در کارتان دخالت کنم؟ نه دیگر! من هم دوست دارم همه چیز طبق شرح وظایف پیش برود. هیأت مدیره، محور کارهای ماست و من نمی توانم یک تنه تصمیم گیری کنم. من تنها مجری مصوبات هیأت مدیره هستم، همین. حالا اگر دایی، کریمی را بخواهد و هیأت مدیره هم تأیید کند، کریمی را به پرسپولیس می آورم.

* نیلسون در مصاحبه با خبرورزشی گفته بود « رحیمی اعلام کرده با بازیکنان خارجی با واحد ریال قرارداد می بندد، به همین دلیل به پرسپولیس برنمی گردم» . شما این موضوع را شنیده اید؟

نیلسون به من بگوید کی و کجا چنین حرفی را زده ام؟ ! کجا از قول من خوانده یا شنیده که من با ریال قرارداد خواهم بست؟ پرسپولیس یک باشگاه حرفه ای است و کارهایی که باید انجام دهد را به خوبی می داند. نیلسون نباید نگران این مسائل باشد.

* بعضی از بازیکنان، در این روزها طوری در مورد شما صحبت می کنند که نگرانیم به دنبال پاچه خواری باشند. شما چنین حسی ندارید؟

اتفاقاً مصاحبه ها را خوانده ام و از همه بازیکنان ممنونم. البته نه نگران هم نیستم چون تقریباً همگی آنها واقعیت را بیان کردند. همه گفته بودند رحیمی پای حرفی که می زند، می ایستد. سال ها مدیریت کرد م و حتی یک نفر را هم پیدا نمی کنید که بگوید رحیمی به ما قول و وعده ای داده اما پای آن قول نمانده است. در حد توانم قول داده ام و همیشه راستگو بودم، به همین خاطر بازیکنان هم به این مسئله اشاره کرده اند. با بعضی هایشان قبلاً هم کار کرده ام و به خوبی مرا می شناسند. نگران پاچه خواری شان هم نیستم، پس شما هم نگران نباشید! رک و راست به شما بگویم، من اهل سازش هستم اما هرگز آدم سازشکاری نیستم.

* آیا حقیقت دارد که برند باشگاه پرسپولیس در اختیار شرکتی به نام SIS است و باشگاه نمی تواند اسپانسر دیگری داشته باشد؟

من این مسائل را نمی دانم. قراردادهایی در باشگاه وجود دارد که باید در دایره حقوقی به آن رسیدگی کنیم.

* برنامه ای که علی دایی به شما داده، کامل و جامع است؟

بله. برای اولین بار، این خبر را به خبرورزشی می دهم که علی دایی، فهرست بازیکنانی که می خواهد با آنها قهرمان شود را در اختیارم قرار داده است. به زودی مذاکراتم را با نفرات مد نظر دایی شروع می کنم تا این بازیکنان را جذب پرسپولیس کنیم. برنامه و تقویم را هم از دایی گرفته ام تا در هیأت مدیره مطرح کنم و کار را استارت بزنیم.

* می توانید بگویید چه بازیکنانی برای حضور در پرسپولیس انتخاب شده اند؟

نه! از من این مسئله را نخواهید. بالاخره پرسپولیس حق دارد بهترین بازیکنان لیگ را داشته باشد و این چیزی است که شما و هواداران باید بدانید. البته نام بازیکنان مورد درخواست علی دایی را تا زمانی که با باشگاه پرسپولیس قرارداد امضا نکرده اند، نمی گویم. فقط مطمئن باشید تیم قدرتمندی می بندیم. تیمی که همه از دیدن بازی هایش لذت ببرند. البته شاید شما بخواهید بازیکنانی که در لیست دایی هستند را حدس بزنید ولی ما کار خودمان را می کنیم.

* اگر قرار بر کاهش قراردادها باشد، فکر می کنید بهترین بازیکنان ایران بخواهند به پرسپولیس بیایند؟

در درجه اول، این باشگاه آنقدر بزرگ است که هر کسی دوست دارد برایش بازی کند. در وهله دوم، هیچ بازیکنی نباید نگران وضعیت مالی باشگاه پرسپولیس باشد. به هر حال ما کار خودمان را انجام می دهیم.

* چرا شما تا این حد کم حرف هستید و کمتر از مدیران گذشته پرسپولیس مصاحبه می کنید؟

کار من چیز دیگری است. شما ببینید مدیران باشگاه رئال مادرید یا بارسلونا در هر ماه چند بار مصاحبه می کنند. من که بزرگ تر از مدیران رئال یا بارسا نیستم. بهتر است بنده به دنبال حرف زدن در مورد مسائل کلان باشم و سرپرست تیم یا سخنگوی هیأت مدیره پاسخگوی سؤالات دیگر. به همین خاطر سعی می کنم کمتر در دسترس خبرنگاران باشم!

* مسئله دیگری هم وجود دارد که در موردش صحبت نکرده باشید؟

اول در مورد مسئله فولاد و مشکلی که پیش آمده بود باید بگویم که برای این باشگاه خوزستانی احترام زیادی قائل هستم و دوست نداشتم پیگیری های ما، باعث ناراحتی شان باشد. دوم اینکه از همه هواداران می خواهم در کنار ما باشند و دست به دست هم بدهیم تا تیم را قهرمان لیگ کنیم. در درجه سوم دوست دارم هر کسی از خانواده پرسپولیس با دیگری مشکل دارد، این مشکل را با بزرگواری حل کند. من هم پشت سر همه پیشکسوتان، مربیان و بازیکنان هستم تا کسانی که با هم قهر هستند را آشتی دهم. همه مرا می شناسند، دوست دارم کار خیر انجام دهم و به جای اداره کردن پرسپولیس به دنبال از بین بردن ایرادات باشم.

۱۳۹۳/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...