نسخه چاپی

سن استفاده از مواد مخدر در تركیه به زیر 12 سال رسید

بر اساس گزارش تحقیقاتی مركز اعتیاد به مواد مخدر اداره پلیس مبارزه با مواد مخدر تركیه، سن استفاده از مواد مخدر در این كشور به زیر 12 سال رسیده است.

به گزارش نما، ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈتودی زمانˈ ترکیه، در این گزارش تحقیقی، سن استفاده کنندگان از سیگار در این کشور به زیر 9 سال و استفاده کنندگان از مشروبات الکلی به زیر 10 سال کاهش پیدا کرده است.

پایگاه خبری تودی زمان با اشاره به تحقیقات صورت گرفته توسط ˈهلال احمرˈ ترکیه در سطح دانش آموزان مقطع تحصیلی متوسط در استانبول نوشت: این تحقیقات نشان می دهد که 45 درصد دانش آموزان حداقل یکبار سیگار کشیده ، 30 درصد مشروبات الکلی مصرف کرده و 9 درصد نیز به مواد مخدر معتاد هستند.

این پایگاه خبری به تحقیقات اداره پلیس مبارزه با مواد مخدر ترکیه که در سال 2012 منتشر شده، اشاره کرد و افزود: 80 درصد از مصرف کنندگان مواد مخدر در ترکیه، مواد مورد نیاز خود را از خیابان ها تهیه می کنند و 14 درصد نیز این مواد را از دوستان شان خریداری می کنند.

در این گزارش آمده است که 41 درصد مصرف کنندگان مواد مخدر اعلام کرده اند که برای نخستین بار توسط دوستان خود به مصرف مواد مخدر پرداخته اند و 27 درصد نیز به علت کنجکاوی از این مواد استفاده کرده اند .

این پایگاه خبری به نقل از یکی از مدیران مدرسه در استانبول که نام او را فاش نکرده، نوشت: برخی از دانش آموزان حتی در مدارس از مواد مخدر استفاده می کنند و این امر مشکلاتی را برای دیگر دانش آموزان ایجاد کرده است.

وی گفت: در تمامی مدارس استانبول دانش آموزان از مواد مخدر استفاده می کنند.

این مدیر مدرسه افزود که اخراج دانش آموزان به علت استفاده از مواد مخدر کافی نیست و باید مبارزه جدی با این پدیده در ترکیه آغاز شود.

او گفت: شماری از دانش آموزان، مواد مخدر را از دوستان خود و یا ˈکافی نت هاˈی نزدیک به مدارس تهیه می کنند.

در این گزارش آمار دقیقی از تعداد معتادان به مواد مخدر در ترکیه اشاره ای نکرده است .

۱۳۹۳/۲/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...