نسخه چاپی

حمله پلیس بلژیك به تجمع ضداسرائیلی

"فقط می خواهم بدانم چرا آن‌ها ما را وادار می كنند تا ۷ ساعت در مقابل این ساختمان منتظر بمانیم تا مانند سگ‌ها به روی ما آب بپاشند..."

به گزارش نما، پلیس ضد شورش بلژیک برای برهم زدن یک تجمع ضداسرائیلی در بروکسل پایتخت این کشور به ماشین آبپاش متوسل شد. قرار بود دیودونه امبالا امبالا، کمدین فرانسوی، در این تجمع سخنرانی کند.



پلیس روزیکشنبه ( ۱۴ اردیبهشت، ۴ می) برای متفرق کردن گروهی چند صد نفره که بدون توجه به منع برگزاری تظاهرات در منطقه آندرلخت بروکسل تجمع کرده بودند، از ماشین آبپاش استفاده کرد.



مقام‌های رسمی بلژیک با ممنوع کردن این اجتماع از آن به عنوان تهدیدی علیه نظم عمومی نام برده بودند.



جمعیت در مقابل سالی اکندیز جایی که قرار بود این اجتماع در آن برگزار شود، تجمع کرده بودند. معترضان امیدوار بودند دیوان‌ عالی اداری بلژیک، حکم منع برگزاری این اجتماع را لغو کند.



در حالی که این گروه منتظر حکم دادگاه بود، پلیس ضد شورش برای متفرق کردن جمعیت که از ترک این محل خودداری کردند، از ماشین آبپاش استفاده کرد.



لارنت لوئیس، عضو مستقل پارلمان فدرال بلژیک گفت: «چیزی که ما با آن مواجه ایم مصداق یک اقدام ضد دموکراسی است.. فقط می خواهم بدانم چرا آن‌ها ما را وادار می کنند تا ۷ ساعت در مقابل این ساختمان منتظر بمانیم تا مانند سگ‌ها به روی ما آب بپاشند آن هم زمانی که شورای ایالتی حتی تصمیمی اتخاذ نکرده بود. این بسیار بی‌معنی است.»



گروه موسوم به "بلژیکی ها بپاخیزید" که هدف آن گردهم آوردن شخصیت‌های مخالف گروه‌های لابی طرفدار اسرائیل است، این اجتماع را سازماندهی کرده بود.



دیودونه امبالا امبالا، کمدین فرانسوی که اخیرا از سوی گروه‌های طرفدار اسرائیل بارها به اظهارات ضدیهودی متهم شده است، از جمله مدعوین این گردهمایی بود. دولت فرانسه دسامبر سال گذشته دیودونه را ازاجرای نمایش و برگزاری جلسات عمومی منع کرد.

۱۳۹۳/۲/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...