نسخه چاپی

مطهری‌نژاد: وظیفه قوه قضائیه است به تخریب‌ها پایان دهد

به گزارش نما - ایسنا نوشت:

یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه "در جامعه ما انتقادات سازنده بسیار دیده می‌شود"، گفت: در ایران در مورد مباحث مختلف همواره اظهارنظرها و انتقادات خوب و سازنده‌ای مطرح می‌شود و تنها در حوزه مسائل سیاسی این انتقادات به آفت تخریب منجر می‌شود.

میرزابابا مطهری‌نژاد با بیان اینکه "مرز میان نقد و تخریب، داوری پیش از موعد در تخریب است"، گفت: نقد به فعلی گفته می‌شود که پدیده‌ای را از لحاظ جهات مثبت و منفی مورد بررسی قرار می‌دهد. در نقد، نهایت ادب و احترام نسبت به نظر طرف مقابل رعایت می‌شود و همواره این آمادگی در نقاد وجود دارد که طرفی که مورد نقد قرار گرفته است می‌تواند در پاسخ به نقد، آزادانه و با رعایت احترام توضیحات لازم را ارائه بدهد.

او با بیان اینکه "در انتقاد هیچ نوع داوری، قضاوت و موضع‌گیری وجود ندارد"، گفت: در تخریب از ابتدا بنا بر داوری است. در تخریب نوعی داوری همراه با اساعه ادب و عدم تحمل نظرات طرف مقابل دیده می‌شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "در جامعه ما نقد سازنده فراوان وجود دارد"، گفت: ما در حوزه‌های مختلف به جز حوزه سیاسی مشاهده می‌کنیم که همواره انتقادات خوب و سازنده بسیاری در جامعه مطرح می‌شود که در هیچ‌کدام از این موارد مسأله تخریب مشاهده نمی‌شود.

مطهری‌نژاد با بیان اینکه "جامعه ما در حوزه مسائل سیاسی و مسائل مربوط به قدرت دچار آفت تخریب است"، گفت: در جامعه ما افراد به شدت خود را محور و حق می‌دانند و هیچگونه حقی برای دیگران قائل نیستند. این عدم تحمل طرف مقابل در حوزه سیاست و قدرت، به آفتی بزرگ تبدیل شده که باید امروز در مورد آن چاره‌اندیشی کرد.

او با بیان اینکه "رقابت سیاسی در جامعه ما بیمار متولد شده است"، گفت: در جامعه ما در ابتدا گروه‌هایی که می‌خواهند با سایر گروه‌ها به رقابت بپردازند بدون امضا و نام و نشان در سایت‌های مجهول مباحثی را مطرح کرده و اقدام به جریان‌سازی می‌کنند. اگر آنها توانستند در جریان‌سازی خود موفق باشند کم‌کم در جامعه ظهور پیدا می‌کنند و خود را نشان می‌دهند و در غیر این صورت در لایه‌ای پنهان باقی می‌مانند و جریان‌سازی‌شان مانند لکه و تهمت در جامعه باقی می‌ماند.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با اشاره به جای خالی امضای گروه‌های شناسنامه‌دار در زیر انتقادات مطرح شده در کشور، گفت: برای برطرف کردن این موضوع باید روی اقتدار احزاب و هویت یافتن احزاب و گروه‌های سیاسی کار بیشتری انجام شود. مردم باید آموزش ببینند که تنها نقدهایی را که با امضای احزاب و گروه‌های شناسنامه‌دار مطرح می‌شود مورد توجه قرار بدهند.

او به وجود گروه‌های بی‌نام و نشانی که پروژه‌های تخریبی در جامعه توسط آنها کلید زده می‌شود اشاره کرد و با تاکید بر اینکه "این گروه‌ها همان‌هایی هستند که در طول 34 پس از انقلاب اسلامی رد پایشان در حوادث مختلف دیده می‌شود"، گفت: این‌ها گروه‌های تمامیت‌خواه و خودسری هستند که بارها برای انقلاب اسلامی دردسر آفریده‌اند. حامیان این گروه‌ها نیز افرادی افراطی هستند که امروز مردم آنها را به خوبی می‌شناسند.

مطهری‌نژاد با بیان اینکه "شناسایی گروه‌های خودسر و تخریب‌گر کار مشکلی نیست"، گفت: وظیفه قوه قضائیه است که به شدت و با دقت هرچه بیشتر وارد عمل شود و به این مسأله پایان بدهد.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در پایان با بیان اینکه "اتخاذ سیاست سکوت در برابر تخریب با نیت پرهیز از جنجال‌آفرینی سیاستی کارآمد به حساب نمی‌آید"، گفت:‌ دولت باید بدون ایجاد هرگونه وقفه‌ای با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارد در مقابل این گروه‌های خودسر و تخریب‌گر اعلام موضع کند و انتقادات و اقدامات این گروه‌ها را بدون پاسخ نگذارد.


۱۳۹۳/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...