نسخه چاپی

افشای عارف درباره وزیر علوم!

محمدرضا عارف فاش كرد تشكیل شورای منتخبین اساتید دانشگاه تهران برای تعیین رئیس این دانشگاه اقدامی نمایشی است.

به گزارش نما به نقل از کیهان، فرجی‌دانا به عنوان نماینده افراطیون در وزارت علوم، حدود ۳ ماه پیش دکتر فرهاد رهبر را بدون اخذ نظر اساتید دانشگاه تهران از سمت ریاست این دانشگاه برکنار کرد اما چند هفته بعد مدعی شد که رئیس دانشگاه تهران توسط شورای منتخبین اساتید این دانشگاه انتخاب خواهد شد. این شورا نیز که روال تأسیس آن خود محل اشکال و سوال است، با وجود اعتراض برخی اعضای شورای انقلاب فرهنگی در حال رایزنی درباره برخی نامزدهاست.

اما در این میان محمدرضا عارف فاش کرد: با لطفی که وزیر علوم به بنده داشت، گفته بود که اگر من ریاست دانشگاه تهران را بپذیریم تمام انتخابات و تشکیل شورا برای انتخاب رئیس را کنار می‌زنم اما بنده با دوستان شرط کردم که اگر ریاست دانشگاه تهران را بپذیرم دیگر در بنیاد امید ایرانیان و همچنین فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی را کنار می‌گذارم که دوستان مخالفت کردند.

عارف که در گردهمایی شاخه جوانان بنیاد امید ایرانیان سخن گفت، در حقیقت مخالفت اعضای بنیاد را علت منتفی شدن ریاستش بر دانشگاه تهران اعلام کرده و در غیر این صورت از نگاه وزیر علوم مشکلی برای دور زدن شورای فرمالیته کذایی وجود نداشته است!

عارف در این جلسه به تفصیل از فعالیت‌های انتخاباتی طیف متبوع خود برای انتخابات مجلس ۹۴ سخن گفته است و درباره بنیاد امید ایرانیان تصریح کرده است: یکی از مطالباتی که بعد از ۲۴ خرداد در جریان دیدارهایی که با ۱۲۰ گروه داشتم تشکیل یک حزب بود و در ابتدا نیز بحث ما تشکیل یک تشکل سیاسی بود اما جمع‌بندی ما این بود شرایط کشور برای ماندگاری یک تشکل حزبی و سیاسی مناسب نیست و به همین دلیل در مرامنامه بنیاد امید ایرانیان دیده شده که فعالیت‌های آن ظرف ۱۰ سال آینده در دیگر حوزه‌ها باشد و پس از ۱۰ سال هیئت مدیره تصمیم‌گیری کند که بنیاد به حزبی تبدیل شود و یا از حزبی حمایت کند.

وی این را هم گفته که «ما تلاش می‌کنیم در انتخابات مجلس آینده اکثریت را به دست آوریم و برای نخستین‌بار با برنامه در انتخابات شرکت کنیم.»
در همین حال یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برگزاری جلسه روز سه‌شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این جلسه با توجه به ایرادات حقوقی و ساختاری موجود در شیوه شورایی کردن انتخاب روسای دانشگاه‌ها اعتراضاتی توسط قاطبه اعضای شورا با نگاه‌های مختلف، مطرح شد. در این جلسه فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز استدلال‌‌های خود برای انتخاب روسای دانشگاه‌ها با این شیوه را مطرح کرد ولی نتوانست اعضای این شورا را قانع کند.

۱۳۹۳/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...