نسخه چاپی

در مراسم رونمایی از كتاب «ستاره بی‌نقاب» مطرح شد

پرویز پرستویی: من دیوانه‌ام كه بازیگر شدم

عکس خبري -پرويز پرستويي: من ديوانه‌ام که بازيگر شدم

پرستویی گفت: من پیش خود گفتم كه این كتاب باید چاپ شود، نه به‌خاطر خودم بلكه برای كسانی كه می‌خواهند این راه را طی كنند تا تكلیفشان مشخص شود، ممكن است بگویند: تو چرا وارد این حرفه شده‌ای؟ من در جواب می‌گویم كه من دیوانه‌ام.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، آیین رونمایی از دو آلبوم صوتی «من یک بازیگرم» و «من پرویز پرستویی» که مروری بر خاطرات این بازیگر توانای سینما و تلویزیون است در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

در این مراسم پرویز پرستویی از لیلی کریمان نویسنده کتاب تشکر کرد و گفت: این کتاب به‌شیوه هنرمندانه‌ای تدوین شده است. باید از هنر نویسنده که توانست سختی‌های مصاحبه با من را تحمل کند تشکر کرد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه به جنجال آفرینی رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: دو هفته پیش هنگامی که می‌خواستیم این دو اثر را رسانه‌ای کنیم عده‌ای گفتند که پرستویی برای بازی در فیلمی ۶۰۰ میلیون درخواست کرده است. اگر قرار بود من چنین پولی را درخواست کنم امروز ۶۰ پله را بالا و پایین نمی‌رفتم. به‌نظرم کسانی که این حرفها را می‌زنند باید بیشتر به‌سمت فیلم‌نامه نویسی بروند.

وی افزود: یک شایعه دیگر برای من درست کردند و گفتند که پرستویی در یک سکوت خبری از بازیگری کناره گیری کرده و در روستای خود مشغول کشاورزی است. من به آنها گفتم: قوه تخیل شما بسیار خوب کار می‌کند اما من به‌دلایلی همچون بیمار بودن، مدتی در سینما کار نکردم. این رسالت یک هنرمند است که این‌گونه زندگی کند.

پرستویی در ادامه خاطرنشان کرد: ما از کسانی که برای فرهنگ و هنر این کشور تلاش می‌کنند یادی نمی‌کنیم. این کتاب ۱۲ سال خاک می‌خورد تا اینکه مهندس رودانی تصمیم به پیگیری گرفتند و این کتاب را چاپ کردند. با این کار خدمتی به فرهنگ این مملکت کردند اما هیچ‌گاه از چنین افرادی یاد نمی‌شود. بیایید کسانی را که حامی سینما و اهل‌قلم هستند حمایت کنیم. یکی از عللی که باعث شد من به این نتیجه برسم که این کتاب نوشته و چاپ شود این بود که من کسانی را می‌دیدم که یک روز برای فرهنگ و هنر این کشور زحمت کشیدند و امروز کنج خانه خود در گوشه عزلت نشستند و دچار افسردگی شده‌اند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه گفت: بسیاری از جوانان به من مراجعه می‌کنند که ما می‌خواهیم بازیگر شویم. من هم به آنها می‌گویم: به دانشگاه بروید درس بخوانید تا بفهمید که به‌دنبال چه‌چیزی هستید. بازیگری دل می‌خواهد. شاید در طول تحصیل واقعاً علاقه پیدا کردند و یا اینکه ریزش کردند.

وی در پایان گفت: من این جسارت را نمی‌کنم که بگویم این کتاب مرجع است، اما می‌توانم بگویم که این کتاب می‌تواند برای کسانی که تازه می‌خواهند وارد این حیطه شوند مرجع باشد تا بفهمند که پرویز پرستویی چه سختی‌هایی را گذرانده است. من پیش خود گفتم که این کتاب باید چاپ شود، نه به‌خاطر خودم بلکه برای کسانی که می‌خواهند این راه را طی کنند. با این کار آنها تکلیفشان با خودشان مشخص می‌شود. ممکن است بگویند: تو چرا وارد این حرفه شده‌ای؟ من در جواب می‌گویم: من دیوانه‌ام، اگر شما نیز همچون من دیوانه‌اید و می‌توانید از همه‌چیز بگذرید وارد شوید.

۱۳۹۳/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...