نسخه چاپی

عضو كمیسیون بودجه مجلس:

دولت نمی تواند با حجم فعلی به طور مستمر یارانه بدهد

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه دولت نمی تواند به طور مستمر در مدت طولانی یارانه نقدی بپردازد، گفت: دولت هزینه های زیادی بابت پایش خانواده های نیازمند یارانه نقدی پرداخت و اگر نتواند از این اطلاعات استفاده كند، می توان هزینه های این اقدام را زیر سوال برد.

به گزارش نما، اسماعیل جلیلی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه پرداخت یارانه های نقدی با این حجم نمی تواند به عنوان یک پروژه مستمر ادامه یابد، گفت: دولت باید با رویکرد توانمندسازی اقشاری که با افزایش قیمت ها دچار مشکل می شوند، عملا به جبران افزایش هزینه های ناشی از اجرای قانون هدفمندی بپردازد. راه حل این مشکل پرداخت مستمر یارانه نقدی نیست.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت می تواند تا پایان اجرای قانون برنامه پنجم توسعه قیمت حامل های انرژی را تا سقف 95 درصد فوب تعیین تکلیف کند، اما نکته مهم اینجاست که دولت همراه با افزایش قیمت ها باید اقداماتی را برای توانمندسازی اقشار ضعیف انجام دهد که افراد بتوانند بدون حمایت یارانه ای زندگی خود را تامین کنند.

وی تصریح کرد: دنبال کشیدن 70 میلیون نفر برای پرداخت یارانه در مدت طولانی قدرت مانور دولت در بخش های اقتصادی را کاهش می دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه 60 تا 80 درصد مردم در ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی درآمد خود را پایین 600 هزار تومان اعلام کردند، گفت:این آمار معنا دار است و باید به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

جلیلی افزود: دولت هزینه زیادی را بابت پایش نیازمندان یارانه نقدی پرداخت و اگر نتواند به درستی از این اطلاعات استفاده کند و منافع حاصل از این پایش اطلاعاتی برای دولت مفید نباشد، می توان این اقدام را زیر سوال برد، چون این پایش اطلاعاتی نتوانست نتیجه های مورد نظر را برای دولت داشته باشد.

۱۳۹۳/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...