نسخه چاپی

احیای بینایی بدون عمل جراحی

محققان روسی می گویند: بینایی ضعیف شده را می توان بدون عمل جراحی احیا كرد. درروسیه روش درمانی جدیدی با كاربرد وسیع درمانی دراین زمینه به كار گرفته شده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، در تعدادی از کلینیک های روسیه دستگاه «آمبلیوکور» عمل احیای بینایی را انجام می دهد. دستگاهی که متخصصان انستیتوی مغز روسیه آن را طراحی کرده اند.

اساس کار این دستگاه را روش تمرین خودکار ویدئو - کامپیوتری تشکیل می دهد. بیمار فیلم یا کارتونی روی پرده تماشا می کند و در این زمان با کمک گیرنده های ویژه ای اطلاعات در باره کار چشم جمع آوری می شود. (نوار مغز) آنسفالوگرام مغز ثبت می شود.

در این میان، تصویر فقط در زمان دید «صحیح» روی اکران باقی می ماند و به محض ضعف آن از روی اکران ناپدید می شود. بدین ترتیب دستگاه به مغز کمک می کند دست به رفلکس دید متقابل بزند.

«ویتالی ایوانوف» چشم پزشک در اینباره گفت: در 80 درصد موارد پس از اولین دوره درمان، تأثیر مشخص است. بقیه 20 درصد بیماران می توانند تغییر مثبت پس از دومین و یا سومین دوره درمان را احساس کنند. درست مثل یادگرفتن دوچرخه سواری، ما چشم و مرکز بینایی را تمرین می دهیم.

پس از چند درس از این نوع، روشنی دید تقریبا تمام بیماران بهتر می شود. بیماران مبتلا به سطح متوسط و سبک نزدیک بینی دیگر از عینک استفاده نخواهند کرد. طی 15 جلسه دید بیماران مبتلا به شکل سنگین نزدیک بینی، به میزان 3-2 دیوپتر بهتر می شود.

البته دستگاه «آمبلیوکور» نمی تواند از بروز بینایی بد جلوگیری کند. اگر شخص پس از تمرینات با کمک این دستگاه، تمام روز پشت کامپیوتر بنشیند و هیچگونه ورزشی انجام ندهد، بینایی دوباره خیلی سریع ضعیف خواهد شد.

چشم پزشکان اطمینان می دهند که در بین ساکنان روستاها در مقایسه با شهرنشینان پنج بار کمتر می توان افراد مبتلا به نزدیک بینی را مشاهده کرد زیرا آنها زیاد به دور دستها نگاه می کنند. به این دلیل پزشکان توصیه می کنند هر چه کمتر به چیزهای نزدیک نگاه شود.

۱۳۹۳/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...