نسخه چاپی

كفاشیان:

رحمتی باید عذرخواهی سه‌خطی می‌كرد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به تعداد بلیط‌های خریداری شده، پیش بینی می‌شود، بین ۴ تا ۵ هزار ایرانی در مسابقات جام‌جهانی تماشاگر بازی‌های ایران باشند.

به گزارش نما، علی کفاشیان عصر شنبه ۲۷ اردیبهشت در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز در تالار حکمت، گفت: از تعداد کل بلیط‌های خریداری شده توسط ایرانی‌ها، حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر از داخل کشور و بقیه در خارج کشور بوده‌اند.

وی که به سئوالات دانشجویان شرکت کننده در جلسه پاسخ می‌داد درباره حضور هنرمندان برای تماشای این مسابقات و تامین هزینه‌های آنان، گفت: قرار بود یک اسپانسر این اقدام را انجام دهد، جلساتی هم برگزار شد اما ظاهرا اسپانسر مذکور پشیمان شده است.

کفاشیان همچنین در مورد عذرخواهی رحمتی از کی‌روش نیز گفت: رحمتی یک سطر عذرخواهی نوشت و ما نیز در حضور آقایان آیت‌اللهی و منصوریان به کی‌روش تسلیم کردیم اما سرمربی تیم ملی آن را نپذیرفت.

وی اضافه کرد: کی‌روش گفت که رحمتی باید سه بار و در سه سطر عذرخواهی خود را می‌نوشت.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سئوالی درباره تمدید قرارداد کی‌روش و مبلغ قرارداد او، با تصریح اینکه هزینه دریافتی توسط کی‌روش عدد بالایی برای یک مربی کلاس بالای جهان، نیست، گفت: اکنون دستمزد کی‌روش و دستیارانش سالانه حدود ۸ میلیارد تومان است. درخواست جدید سرمربی تیم‌ملی، افزایش این مبلغ به عددی حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومان است که پرداخت آن در توان فدراسیون فوتبال نیست.

کفاشیان با یادآوری اینکه مبلغ قرار داد کی روش برای یک سال ۱.۵ میلیون دلار و با رقم دستیارانش حدود ۲.۵ میلیون دلار است، گفت: عدد پیشنهادی جدید کی‌روش ۲ میلیون یورو برای خودش است.

وی تاکید کرد: فعالیت کی‌روش تا این لحظه مورد رضایت است، شاید اگر تیم‌ملی در جام جهانی موفقیتی کسب کند، دولت هم او را نگه‌دارد، در هر حال اگر وزارت ورزش کمک مالی کند، قادر به تمدید قرارداد کی‌روش هستیم.

کفاشیان در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود شما توان مدیریت سرمربی خارجی تیم ملی را ندارید، گفت: در سیستم مدیریتی من، نظارت مهم است، دخالت وجود ندارد، حتی در کار روسای کمیته‌های مختلف هم دخالت نمی‌کنم. سرمربی تیم ملی اختیاراتی دارد که در حدود آن اختیارات عمل کرده و می‌کند.

کفاشیان درباره اصرار کی‌روش برای استفاده از بازیکنان دورگه، گفت: این بازیکنان هم ایرانی هستند، همانگونه که متخصصان و دانشمندان ایرانی در سایر کشورها مایه مباهات ما هستند، این بازیکنان هم باید مایه افتخار و مباهات ما باشند.

کفاشیان در پاسخ به سئوال دیگری درباره اینکه آیا با فتح‌الله‌زاده اختلاف دارد، گفت: من فتح‌الله‌زاده را دوست دارم، توصیه هم کردم که با ماندن او و حمایت هیات مدیره، امکان موفقیت استقلال بیشتر است.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد هزینه کرد برای تیم ملی فوتبال، گفت: طی ۱.۵ سال گذشته حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان برای تیم ملی فوتبال هزینه شد اما پولی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما داده حدود سه تا چهار میلیون دلار است. اما پول فیفا که حدود ۷.۵ تا هشت میلیون دلار است و بعد از بازی های جام جهانی به حساب ما واریز می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سئوال دانشجویی درباره لباس تیم ملی، گفت: طی شش سال گذشته هیچ حامی مالی برای لباس تیم ملی نداشتیم، مارک های معتبر دنیا به دلیل مشکلات سیاسی و تحریم ها با توجه به مذاکراتی که داشتیم قبول نمی کردند. لباس های چینی و ایتالیایی نیز کیفیت لازم را نداشتند تا اینکه "آل اشپورت" وارد بحث شد اما آنها نیز در حال حاضر به دلیل نبود قانون کپی رایت و عدم دریافت مجوز نمایندگی در ایران مشتاق به ماندن نیست.

۱۳۹۳/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...