نسخه چاپی

مهدوی كیا در آلمان تهدید به مرگ شد!

بازیكن ایرانی باشگاه هامبورگ اعلام كرد كه در سال 2005 تماشاگران این تیم آلمان در محل برگزاری تمرین حاضر شدند و به بازیكنان اعلام كردند كه اگر به همین روند ادامه دهید، شما را در همین محل تمرین دفن می‌كنیم.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، مهدی مهدوی‌کیا که به عنوان کارشناس در برنامه شنبه شب گزارش ورزشی حضور یافته بود، در خصوص عملکرد ضعیف هامبورگ در فصل جاری لیگ آلمان، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: متاسفانه این تیم در فصل جاری نتوانست انتظارات را برآورده کند و با قرار گرفتن در رده شانزدهم به بازی پلی‌آف بوندس لیگا رفت. در بازی رفت این مرحله هم در خانه برابر گروترفورث به تساوی بدون گل رضایت داد اما امیدوارم در بازی برگشت در زمین حریف گل بزند و نتیجه خوبی کسب کند تا شانس خود را برای بقا در بوندس لیگا از دست ندهد.

وی با بیان اینکه هامبورگ یکی از تیم‌های مطرح و با سابقه فوتبال آلمان است که حیف است به دسته پائین‌تر سقوط کند، افزود: این تیم هواداران بسیار متعصبی دارد. یادم نمی‌رود سال 2005 بود که در هفته بیستم باختیم و فردای آن مسابقه که به محل تمرین رفتیم، دیدیم که چند هواداران قوی هیکل درها را بسته‌اند. آنها بازیکنان را تهدید کردند که اگر به همین روند خود ادامه دهید، شما را در همین محل تمرین دفن می‌کنیم. صحبت‌ها و تهدیدهای آنها چنین معنی و مفهومی داشت.



کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: همچنین گفتند ما کوچک‌های هواداران هستیم و بزرگتر از ما هم هستند که دفعه آینده آنها می‌آیند. همان اتفاق باعث شد تا آخر فصل اکثر بازی‌ها را ببریم و در پایان مسابقات جایگاه خوبی را بدست آوریم.



وی در ادامه در خصوص ناکامی‌های اخیر بارسلونا و قهرمان نشدن این تیم در لالیگا تاکید کرد: یک تیم همیشه نمی‌تواند در اوج باشد و چنین افت‌هایی هم دارد. البته بسیاری از مسائل همچون مصدومیت‌های متوالی مسی در فصل جاری باعث شد این تیم نتواند امتیازات لازم را برای رسیدن به قهرمانی بدست آورد.



مهدوی‌کیا در خصوص تیم‌های دورتموند و بایرن مونیخ هم اینگونه اظهار نظر کرد: این دو تیم فصل پیش رقابت بسیار نزدیکی با همدیگر داشتند و وقتی دورتموند توانست در مسابقات سوپرجام سال گذشته بایرن را با نتیجه 4 بر 2 شکست دهد، مسئولان بایرن اخطار شدیدی به گوآردیولا دادند.



وی با اشاره به اینکه از دست دادن 2 مدافع میانی ضربه بزرگی به تیم دورتموند زد، در مورد اینکه بایرن مونیخ متهم است بازیکنان اصلی رقبای خود را می‌خرد تا آنها را تضعیف کند، ادامه داد: این یکی از سیاست‌های بایرنی‌ها است و هر تیمی که رقیب‌شان می‌شود، بلافاصله بازیکنان اصلی آن تیم را می‌خرند. مدیران این تیم فوتبال را می‌فهمند و با اقدامات مناسب به خوبی ساختار بایرن را حفظ می‌کنند.



اسطوره ایرانی باشگاه هامبورگ همچنین تصریح کرد: بایرنی‌ها درآمد سالانه خود را به 400 میلیون یورو رسانده‌اند و در چند سال گذشته موفقیت‌های بسیاری را در مسابقات فوتبال باشگاهی و لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده‌اند.



وی در مورد انتخاب پپ گوآردیولا در زمانیکه 6 ماه تا پایان همکاری یوپ هاینکس وجود داشت، اظهار کرد: هاینکس به علت اینکه روزی 15-16 ساعت کار شدیدی انجام می‌داد، از نظر ذهنی خسته شده بود، به همین دلیل مدیران باشگاه بایرن تصمیم گرفتند جانشین او را زودتر معرفی کنند تا بتواند از شرایط تیم اطلاعات بهتری را بدست آورد. البته هاینکس هم بدون توجه به این مسائل در یکسال 3 جام را برای بایرنی‌ها آورد و با قدرت از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد.



مهدوی‌کیا با بیان اینکه این مسائل در فوتبال اروپا حل شده است، افزود: اگر در فوتبال ایران مشخص شود بازیکنی فصل آینده در تیم رقیب بازی می‌کند، آنوقت برابر همان تیم فرصتی را از دست بدهد، برایش داستان ایجاد می‌کند اما شما دیدید که لواندوفسکی که فصل آینده در بایرن بازی می‌‎کند، با قدرت برابر این تیم به میدان رفت. امیدوارم این مسائل هم در فوتبال ما جا بی‌افتد و مربیان و بازیکنان بتوانند برای آینده خود چنین تصمیم‌گیری‌هایی را انجام دهند.



وی در خصوص مسابقات فوتبال جام حذفی آلمان موسوم به (DFB Pokal) یادآور شد: این مسابقات یک هفته قبل از آغاز بوندس لیگا شروع می‌شود و فینال آن یک هفته بعد از پایان این مسابقات در ورزشگاه برلین برگزار می‌شود که متاسفانه من هیچوقت به این فینال راه پیدا نکردم. این جام، یکی از قدیمی‌ترین مسابقات فوتبال آلمان است و به موقع شروع شده و تمام می‌شود و تیم‌های بایرن مونیخ و دورتموند از مرحله نخست با حریفان خود دیدار می‌کنند.



کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه سوپر کاپ فوتبال آلمان هم هرسال بین دو تیم قهرمان بوندس‌لیگا و جام حذفی این کشور برگزار می‌شود، گفت: متاسفانه در ایران بحث است که جام حذفی را برگزار کنیم یا نکنیم اما در کشوری مانند آلمان، زمان‌بندی این جام کاملا مشخص بوده و قهرمانی در آن برای همه تیم‌های مهم است.

مهر

۱۳۹۳/۲/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...