نسخه چاپی

شركای آینده ایران خودرو؟

ایران خودرویی‌ها در شرایطی مذاكرات شان را با پژو تقریبا نهایی كرده‌اند كه قصد دارند در كنار این شریك فرانسوی، شركایی دیگر را نیز برای خود دست و پا كنند.

به گزارش نما، آن‌طور که مدیرعامل ایران خودرو در مصاحبه‌های خود اعلام کرده، تنها 30 درصد از سبد محصولات این شرکت را به پژو اختصاص خواهد داد و باقی این سبد را محصولات خود این شرکت و دو خودروساز بزرگ خارجی تشکیل می‌دهند.

حالا برای خیلی‌ها محل پرسش شده که شرکای جدید ایران خودرو کدام خودروسازان خارجی هستند؟ هرچند ایران‌خودرویی‌ها نامی از شرکای جدیدشان نمی‌برند، اما همواره تاکید دارند که دو شریک آینده شان جزو شرکت‌های معتبر خودروسازی دنیا به حساب می‌آیند، چون قرار است با پژو به رقابت بپردازند.

بر اساس برخی شنیده‌ها، خودروسازانی مانند فولکس واگن و بنز آلمان، سوزوکی ژاپن و حتی جنرال موتورز آمریکا جزو گزینه‌های حضور در کیلومتر 14 جاده مخصوص به حساب می‌آیند و حتی مذاکراتی نیز میان آنها و ایران خودرو انجام شده است.

در این بین گویا شراکت با سوزوکی و فولکس واگن از سایر گزینه‌ها جدی تر است؛ که البته یکی از زیرمجموعه‌های فولکس‌واگن مینی اشکودا، مدنظر ایران خودرویی‌ها برای همکاری مشترک است.

سوزوکی نیز از چند سال قبل به‌واسطه مونتاژ محصول شاسی بلند خود (ویتارا)، با ایران خودرو ارتباط دارد و حالا ظاهرا قرار است سطح همکاری دو طرف افزایش یافته و به «تولید مشترک» نیز گسترش یابد.

با این حال خودروسازان آمریکایی هم جزو گزینه‌ها هستند و هیچ بعید نیست با بهبود روابط دولت‌های ایران و ایالات‌متحده آمریکا، پای امثال جنرال موتورز نیز به جاده مخصوص باز شود.

۱۳۹۳/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...