نسخه چاپی

روحانی: نیازمند حماسه‌ای مانند فتح خرمشهر هستیم

رییس‌جمهور گفت: هرجا با هم متحد شویم تردیدی نداشته باشید پیروزی‌های چندباره مشابه فتح خرمشهر تكرار خواهد شد.

به گزارش جام نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور صبح امروز شنبه در کنگره ملی تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های شهدای فتح خرمشهر به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: ما در زمینه هسته‌ای نمی‌خواهیم بالاتر از حق هسته‌ای، طبیعی و روشن خودمان قدم برداریم؛ ما گفته‌ایم، می‌گوییم و خواهیم گفت در پی فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای بوده و خواهیم بود و نخواهیم گذاشت دشمنان و ابرقدرت‌ها گوشه‌ای از حق ملی ما را زیر پا قرار دهند و بخواهند به ما زور بگویند.

وی افزود: اگر دیروز فرزندان بسیجی، سپاهی و ارتشی و عشایر و نیروی انتظامی و همه و همه در صحنه مقاومت و مبارزه برای دفاع از کشور بودند امروز هم فرزندان انقلابی شما در صحنه دیپلماسی برای به دست آوردن پیروزی دیگر همانند پیروزی خرمشهر ایستادگی، مقاومت، صبوری و فداکاری خواهند کرد.

** تردید ندارم که ملت ایران در موضوع هسته‌ای پیروز می‌شود
رئیس جمهور با بیان اینکه باید پیروزی خرمشهر را در تاریخ‌مان دوباره، سه باره، ده‌باره و صد باره تکرار کنیم، تصریح کرد: من تردیدی ندارم که ملت ایران در موضوع فناوری هسته‌ای در برابر فشار دیگران به پیروزی خواهند رسید به حول و قوه الهی.

روحانی ادامه داد: ما با حفظ حقوق قانونی و ملی خودمان با منطق و استدلال در برابر قدرت‌هایی که به عنوان 1+5 در برابرمان قرار دارند، قدم به قدم پیش خواهیم رفت تا هم زنجیره‌های تحریم را بگسلیم و برای همیشه کنار بگذاریم و هم فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را برای همیشه برای اهداف صلح‌آمیز ادامه دهیم.

به گفته رئیس جمهور، خرمشهر دوم ما فقط موفقیت در دیپلماسی نیست. ما خرمشهرها داریم و ما باید به توسعه ملی مانند کشورهای توسعه یافته در زمینه انواع فناوری‌های رفاه اجتماعی، توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: توسعه به عنوان هدف، چشم‌انداز 20 ساله از طرف رهبری معظم انقلاب تعیین شده است، گرچه حدود 10 سال از آن سند تقریبا گذشته اما 10 سال دیگر پیش رو داریم و اگر همه کمربند همت را محکم ببندیم ما در 10 سال پیش رو عقب‌ماندگی قبلی و گذشته را جبران خواهیم کرد.

"ما باید در دو مرحله حرکت کنیم، موانع را از پیش پا باید برداریم، ما موانع داخلی، مقررات دست و پاگیر، مشکلات در توسعه داخل سرزمین‌مان را باید کنار بگذاریم ما باید در روابط خارجی معضلات را کنار بگذاریم و باید جلوی فساد ایستادگی کنیم و زمینه را برای رشد آماده کنیم. ما موانع را باید کنار بزنیم و متحدانه خود را برای یک خیزش بزرگ آماده کنیم."

روحانی با بیان اینکه به حول و قوه الهی در دولت یازدهم در هر دو زمینه قدم برخواهیم داشت، گفت: با کمک همه ملت ایران بویژه خانواده ایثارگر عزیزمان و بویژه نیروهای عزیز که در مبارزه و جنگ از کشور دفاع کردند امروز هم باید در صحنه اقتصاد و سیاست و توسعه ملی در خط جلو خود را آماده کنند. همه بسیجیان، سپاهیان و ارتشیان و ملت ایران خود را برای یک خیزش بزرگ آماده کنند.

وی افزود: ما نیاز به حماسه‌ای چون حماسه خرمشهر داریم، باید در توسعه کشورمان همانطور که در خرمشهر روز غرور ملی‌مان بود، در پیروزی‌های فنی و اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز باید روزهای غرور ملی را بسازیم، آن هم با عزم ملی و مدیریت جهادی.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امسال، سالی است که باید با محوریت مدیریت جهادی حرکت کنیم و همه مردم با عزم ملی، قدم‌ها و گام‌ها را به پیش بگذارند. ما در این دولت به حول و قوه الهی بر غول تورم و رکود پیروز خواهیم شد و با کمک همه مردم راه اشتغال جوانان را به عنوان یک هدف برای مردم و رهبری باز خواهیم کرد.

** خرمشهر آینده ما، توسعه همه جانبه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است
رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه زمینه‌ها را برای رشد در نفت و گاز، راه و بنادر، کشاورزی و خودکفایی مواد غذایی در همین سال جاری فراهم خواهیم کرد، افزود: در رونق و زمینه اقتصادی و اخلاق و فرهنگ به عنوان هدف بسیار مهم برای ملت تلاش‌هایمان را انجام خواهیم داد. در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی اولین قدم‌ها را در سال 93 برخواهیم داشت. خرمشهر آینده ما، توسعه همه جانبه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است. با رشد اخلاق و معنویت در کنار رفاه و بهبود معیشت و حرکت به سمت مرز علم و فناوری، انشاءالله خرمشهرهای جدید را در آغوش خواهیم کشید و پیروزی‌های جدید را نصیب ملت ایران خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، روحانی در بخش ابتدایی سخنانش ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر به تنها بودن ایران در جنگ با رژیم بعثی عراق اشاره کرد و گفت: ابرقدرت‌ها انواع کمک‌ها و سلاح‌ها را در اختیار صدام قرار داده بودند اما حتی از دادن یک قطعه یدکی که طبق قرارداد می‌بایست به ما می‌دادند، هم شرقش و هم غربش، امتناع کردند.

رئیس جمهور خطاب به خانواده‌های شهدا و ایثارگر حاضر در اجلاس سران گفت: فرزندان شما در خرمشهر با دست خالی و سلاح سبک در برابر مجهزترین تجهیزات زرهی دشمن و با پشتیبانی هلی‌کوپترها و هواپیماها ایستادند، مقاومت کردند و جنگیدند و اگر قدمی آنها را شبانگاه عقب راندند، دوباره جای صبح را تصرف کردند و ایستادند و شهید دادند و مجروح دادند. سنگر به سنگر، خانه به خانه، کوچه به کوچه ایستادند، پشت هر نخلی و هر دیواری و در کنار هر اتفاق و دامنه‌ای و در میان آب رودخانه و کارون و کناره اروند، ایستادگی کردند.

روحانی ادامه داد: همه اقوام و مذاهب و عاشقان این سرزمین و همه فرمانبران فرمان آن راهبر متقی، روشن ضمیر و همه آنها که راه امام(ره)، عدل و حق را در زندگی خود برگزیدند و همه آنهایی که می‌خواستند به دنیا بگویند دوران زورگویی‌های شما بر ملت‌ها به سر آمده است و همه آنهایی که می‌خواستند به دنیا اعلام کنند که اراده و ایمان بر سلاح و ابزار پیروز است و همه آنهایی که می‌خواستند بگویند ما یک ملت یکپارچه هستیم و از هیچ قدرت و ابرقدرتی هراس نداریم، به صحنه آمدند و دفاع کردند.

"غرش توپخانه‌های دشمن در دل و اراده ما تاثیری نخواهد داشت و هر چه سختی بیشتر می‌شد، اراده‌ها آهنین‌تر برای مقاومت بیشتر، صبوری بیشتر در برابر دشمنان، متجاوزان و گرگ صفتان و آنهایی که به کودکان رحم نکردند، به زنان هم رحم نکردند، حتی به سبزه و درخت هم رحم نکردند و حتی به نخل سر به فلک کشیده سبز هم رحم نکردند، همان‌هایی که فکر می‌کردند در ظرف 3 روز نه تنها خرمشهر بلکه خوزستان را به تصرف خود قرار می‌دهند."

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران با فرزندان شجاع از ارتشی و سپاهی، بسیج و نیروی انتظامی و همه قهرمانان و همه آنهایی که به جبهه نبرد شتافتند و آن سنگرسازان بی‌سنگر و همه مدیرانی که در صحنه ایستادند، برای احقاق حق خود در برابر دشمنان ایستادند، اظهار داشت: من در لحظه سقوط خرمشهر در پایگاه هشتم شکاری در میان خلبانان اف 14 بودم. ضمن آنکه آن خبر همه را متاثر کرد و بر گونه برخی از تیزپروازان ما اشک جاری ساخت اما همانجا من در سیماها و صورت‌های آنها دیدم، اراده مستحکم برای اینکه، خرمشهر، ما به سوی تو خواهیم آمد و تو را از چنگال دشمن نجات خواهیم داد، خونین شهر بار دیگر تو را خرمشهر خواهیم ساخت.

رئیس جمهور با اشاره به حضور و فداکاری‌های شهدایی چون جهان‌آرا در دفاع و آزادسازی خرمشهر، گفت: همه فرماندهان، بسیجیان، و همه آنهایی که 19 ماه صبر و تحمل کردند و برنامه پشت برنامه، زمینه را برای آزادی خرمشهر آماده ساختند. از همه آن عملیات‌های کوچک و بزرگ تا عملیات سرنوشت‌ساز ثامن‌الائمه(ع) و شکستن حصر آبادان و سپس عملیات مهم بستان و بالاخره سال 61 با پیروزی بزرگ فتح‌المبین برای آزادسازی خرمشهر آغاز شد و از ادیبهشت کار آغاز شد و با رمز علی ابن ابیطالب(ع) و با نام امیرالمومنین(ع)، مولای متقیان که رمز و راز دلاوری و مردانگی در این سرزمین بوده و خواهد بود و با نام او عملیات بیت‌المقدس آغاز شد و در مراحل مختلف قدم به قدم رزمندگان عزیز ما خود را به دل آن هدف اصلی و آن پیروزی بزرگ و آن روزی که می‌خواستند دل امام و ملت را شاد کنند، خود را آماده کردند و این سوم خرداد 61 بود، چه روز شادمانی بود.

۱۳۹۳/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...