نسخه چاپی

كسب 3 كرسی توسط فراكسیون اقلیت

اكثریت صندلی‌های هیئت رییسه به اصولگرایان رهروان ولایت رسید

فراكسیون اصولگرایان رهروان ولایت مانند دو سال قبل اكثریت هیئت رییسه مجلس نهم را از آن خود كرد.

فاطمه استیری: انتخابات هیئت رییسه مجلس نهم برای سومین سال، دستور کار امروز مجلس بود. انتخاباتی که در خردادماه هر سال برگزار می شود تا تکلیف 12 عضو هیئت رییسه مجلس را برای یک سال کاری مشخص کند.

هیأت رئیسه 12 نفره مجلس مرکب از رئیس، 2 نایب رئیس، شش دبیر و سه ناظر است. طبق ماده 15 آیین‌نامه داخلی مجلس، انتخاب رئیس در نوبت اول با اکثریت مطلق آرای نمایندگان صاحب رأی است و انتخاب نواب رئیس، دبیر‌ان و ناظران هر کدام جداگانه و با اکثریت نسبی و رأی مخفی و با برگه خواهد بود.

علی لاریجانی رییس مجلس نهم که بعد از 4 سال مجلس هشتم، در دو سال اول مجلس نهم نیز ریاست بهارستان را برعهده شد برای هفتمین سال هم کاندیدای ریاست شد. در کنار وی بهرام بیراوند و احمد بخشایش اردستانی نمایندگان بروجرد و اردستان کاندیدای ریاست مجلس بودند. بعد از شمارش آرا در نهایت علی لاریجانی برای هفتمین سال متوالی ریاست مجلس را برعهده گرفت. {اینجا}

انتخاب نواب رییس مجلس در ادامه در دستور کار وکلای ملت قرار گرفت که محمدحسن ابوترابی فرد و محمدرضا باهنر در جایگاه نواب رییسی اول و دوم مجلس نهم ابقا شدند. الیاس نادران که کاندیدای فراکسیون اقلیت اصولگرایان بود موفق به راهیابی به جایگاه هیئت رییسه نشد. {اینجا}

6 عضو دبیری و 3 ناظر هیئت رییس مجلسه هم در ادامه انتخاب شدند.


مروری بر کاندیداهای معرفی شده برای ریاست، نواب رییسی، دبیری و ناظری مجلس و افراد انتخاب شده از سوی نمایندگان حکایت از آن دارد که در سومین سال فعالیت بهارستان فراکسیون رهروان ولایت به مانند دو سال قبل اکثریت هئیت رییسه مجلس را به دست آورده است.

فراکسیون اقلیت اصولگرایان هم که در هر چهار بخش کاندیداهایی را معرفی کرده بود در نهایت توانست یک کاندیدا بیشتر از دوره قبل به هیئت رییسه بفرست و از 12 عضو هیئت رییسه مجلس تنها 3 سهم را به دست آورد. ضرغام صادقی، مهرداد بذرپاش و محمد دهقان اعضای جدید هیئت رییسه مجلس هستند که وابستگی فراکسیونی آنها به فراکسیون اقلیت اصولگرایان مجلس می رسد.

فراکسیون رهروان ولایت هم 9 جایگاه از هیئت رییسه مجلس را به خود اختصاص داد. براین اساس عبدالرضا مصری که پیش از این ناظر هیئت رییسه مجلس بود این دور از انتخابات کاندیدا نشد و جای خود را به بهروز نعمتی دیگر عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت داد. جواد جهانگیرزاده از دبیران هئیت رییسه مجلس که منتسب به فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت بود هم موفق به کسب آرا لازم نشد و جای خود را مهرداد بذرپاش داد.

۱۳۹۳/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...