نسخه چاپی

یك مقام امنیتی سلیمانیه مدعی شد؛

عامل انتحاری حمله به حسینیه شیعیان یك فارس زبان است!

او می خواست حسینیه شیعیان سلیمانیه را منفجر كند كه توسط مامورین آسایش دستگیر شد. بنا به گفته این منبع امنیتی در سلیمانیه این فرد حدود 10 كیلوگرم تی.ان.تی بهمراه داشته است.

به گزارش نما به نقل از بولتن نیوز از سلیمانیه عراق، یک مقام امنیتی شهرستان سلیمانیه کردستان عراق، در گفتگویی با روزنامه نگاران دولتی اقلیم کردستان در حالیکه نخواست نامش فاش شود گفت که کشف بمب حدود ساعت 12:30 ظهر به وقت کردستان عراق صورت گرفته است و مهاجم در لحظات دستگیری حرف نمی زد اما بالاخره لب به سخن گشوده است.

عامل انتحاری حمله به حسینیه شیعیان یک فارس زبان است!اما این مقام امنیتی کردستان عراق در ادامه گفته که این فرد انتحاری چون امروز فارسی حرف زده! پس یک تروریست فارس زبان است!

او می خواست حسینیه شیعیان سلیمانیه را منفجر کند که توسط مامورین آسایش دستگیر شد. بنا به گفته این منبع امنیتی در سلیمانیه این فرد حدود 10 کیلوگرم تی.ان.تی بهمراه داشته است.

حسینیه شهر سلیمانیه، بیش از دو دهه پیش توسط جلال طالبانی رئیس جمهوری کنونی عراق به عنوان محلی برای برگزاری مراسم مذهبی شیعیان ساخته شد.

لازم به ذکر است که نیروهای آسایش و نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق، شخصی را که قصد داشت در حسینیه شیعیان شهر سلیمانه، بمبی حاوی ۱۰ کیلوگرم تی ان تی را جا سازی کند، را روز جمعه (دیروز) دستگیر کردند.

به گفته منابع محلی، این شخص ظهر جمعه،در حالی که نمازگزاران در حال ورود به حسینیه بودند، بمب را در که کوله پشتی همراه خود قرار داده بود قصد داشت وارد مسجد کند.

در اینجا یکی از نیروهای امنیتی مامور از حفاظت از حسینیه، به این مرد جوان مشکوک می‌شود و از او می‌خواهد کوله پشتی خود را باز کند.

این شخص که گویا به زبان فارسی سخن می گفته، در برابر باز کردن در کوله پشتی مقاومت می‌کند و می‌گوید که لباس و وسایل شخصی خود را به همراه دارد.

اما با اصرار، نیروهای امنیتی این کوله پشتی را باز کرده و در آن بمبی حاوی ۱۰ کیلوگرم تی ان تی می‌یابند.

پس از آن این شخص دستگیر می‌شود.

هنوز انگیزه از این کار یا ارتباط احتمالی شخص مهاجم مشخص نشده و تحقیقات با او، ادامه دارد.

او تا به امروز سکوت کرده بود و بالاخره امروز تنها در حد کوتاهی صحبت کرده است.آن هم صحبتهایی عادی!

کشف بمب حدود ساعت 12:30 ظهر جمعه دیروز (به وقت اربیل کردستان عراق) صورت گرفته است.

منابع امنیتی امروز اعلام کرده اند که شخص مهاجم، عراقی نیست.

همچنین سروان آسو عمر مسئول روابط عمومی پلیس استان سلیمانیه به خندان گفته است پلیس مسئول حفاظت از مسجد سریع توانسته آن شخص را شناسایی کرده و با هماهنگی افراد حاضر در محل، او را دستگیر کند.

این مقام امنیتی خاطرنشان کرد که همه این ماجرا توسط دوربین مداربسته موجود در محل، ضبط شده است.

حسینیه شهر سلیمانیه، بیش از دو دهه پیش توسط جلال طالبانی رئیس جمهوری کنونی عراق به عنوان محلی برای برگزاری مراسم مذهبی شیعیان ساخته شد.

۱۳۹۳/۳/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...